måndag 31 december 2012

Leaving 2012

Äntligen ska vi ta adjö av det värsta året i mitt liv. 2012, jag kommer aldrig förlåta dig.
Såhär skrev jag i slutet av 2011:


"Vi tände massor av ljus och myste på julafton med våra familjer och imorgon skålar vi in ett nytt år. 
Ett år som jag hoppas för med sig mycket tur, god hälsa och massor av kärlek. 
Det behöver vi, vi är lite såriga i själen allihopa. Och vi är trötta på att ha ont i våra hjärtan.

2012...det kommer blir bra. Det måste bli bra..."

Det blev inte bra. Vi förlorade Sophie och mormor till bröstcancern och hela världen föll ihop.
Jag vågar inte ens skriva att 2013 måste bli bra att det inte kan annat än att bli bra. Jag vågar inte det...
Men jag hoppas att jag skriver en fantastisk text om ett år om hur underbart 2013 varit. Jag måste våga hoppas på det...

Idag ska vi fira in det nya året och lämna det gamla bakom oss tillsammans med våra bästa vänner. 
Det är nämligen också så att under det här året som jag insett vem som varit mina vänner. Vem som stått där och stöttat när tårarna forsat och för de är jag evigt tacksam. Gamla har fallit bort och nya har tillkommit, livets gång helt enkelt. Och det har känts som en hel värld har lyfts från mina axlar.

Det är dags att torka tårarna...

Min lilla Madick!

Älsklingsbarnen spanar efter vita fjärilar (Sophie).

100 000 och nu ska de säljas i Japan!

Det finns inget bättre än mina fina stora, galna och underbara familj.
Stort grattis mamma och pappa på er bröllopsdag idag!
 ♡ 

Who would have thought? 
Vi går in på vårt sjätte år 2013.
Jag älskar dig.

Så mycket kärlek att det gör ont.


Det måste vara ett tecken...
2013, jag tror jag är redo.

Be nice and gentle.

Gott Nytt År alla underbara, trogna och fina läsare!

♡ 


22 kommentarer:

  1. Gott nytt år Daniella! Jag hoppas att du får ett underbart 2013 :)

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år!! Hoppas verkligen att ni får ett bättre år än vad ni har haft. Tänker ofta på Sophie och hennes familj fastän jag inte känner dem. Så tragiskt och så orättvist. Ha en mysig dag!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år och må 2013 bli som du önskar!!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år Danni!!! Massa kramar

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År
    Du har en så jättefin blogg.Älskar den.Påminner om när våra barn var små
    Hoppas verkligen att ni får ett bra 2013
    Kramar från Babs

    SvaraRadera
  6. Åhhhh jag får tårar i ögonen och ont i hjärtat!
    Gott nytt år Danni!
    Stor kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Gott nytt år till dig och din underbara familj!

    Carro i Lund

    SvaraRadera
  9. Önskar också er ett riktigt gott nytt år och hoppas ni får ett bättre 2013! Du och dina fina familj är så värda det efter allt sorg ni fått gå igenom och som ni fortfarande går igenom. Följer dig både på din fina blogg och på instagram och ibland känns det som man känner dig fast man inte gör det :-)
    Tyvärr är det väl så att vänner kommer och går och vid de tuffaste stunder så visar vännerna sina rätta jag. Bättre 1 bra vän än 10 ytliga!
    Kram
    Michelle

    SvaraRadera
  10. Jag blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg. Du är en sån fin människa med så mycket kärlek till din familj.Önskar dig och din familj ett riktigt underbart 2013.

    Solveig Från Kalmar.

    SvaraRadera
  11. Gott Nytt!!
    Önskar

    SvaraRadera
  12. Önskar dig och dina nära en riktigt god fortsättning. Älskar din blogg,läser den ofta men lämnar sällan någon kommentar,vill bara tt du ska veta att dina ord lämnar avtryck och berör.
    Undrar också hur jag ska gå tillväga om jag vill köpa fyra armband av dig ( tre av mina närmsta vänner har fått diagnosen bröstcancer,två av dem är nu "färdigbehandlade".Skulle så gärna vilja ge dom ett varsitt armband och ha ett själv).
    Du får gärna maila mig coh tala om hur jag ska göra:
    jeanette201@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Gott Nytt År till er också!!
    2013 måste bli ett underbart år!! Kram

    SvaraRadera
  14. Önskar er alla ett riktigt fint 2013
    Kram
    Lisbeth

    SvaraRadera
  15. Gott Nytt År...må de föra med sig bara goda ting för er alla !!

    Vilket år ni haft...det går inte att beskriva.

    Kram
    Sussie

    SvaraRadera
  16. Jag hoppas verkligen att ni får ett bra 2013. Det förtjänar ni! Stor kram!

    SvaraRadera
  17. 2012 var ett jävla skitår rent ut sagt. Jag hoppas verkligen 2013 blir ett riktigt bra år för oss båda. Jag och Mikael vi firar 3 år i början på januari:) Kram

    SvaraRadera
  18. Vi är här , och många tankar går till din bror och lille Julian .
    Som ska klara av att leva utan fru och mamma . Att överleva är inte detsamma som att klara av att leva , det är nog det svåraste . ...
    Och tänk världen fortsätter som om ingenting har hänt , för er alla finns det ett före och ett efter .
    Kom nu riktigt gott in i det nya året 2013 !
    Du är beundransvärd !

    SvaraRadera
  19. Gott nytt år till dig och din familj<3
    Är det någon som förtjänar det bästa av 2013 så är det du, det är du värd Danni. Och jag håller mina tummar att det bli så.
    Kram från Sofia

    SvaraRadera
  20. Önskar dig mycket kärlek, värme och roliga lyckliga stunder detta nya år. Bilderna och texten här fick mig att fälla en tår, tack för att du delar med dig. Kram, Mie

    SvaraRadera