torsdag 27 december 2012

Vi har minsann varit snälla i år...

Vi leker med våra julklappar.
Keila fick allt från Askungen-duplo med slott och hela köret, Barbie i form av Askungen, Snövit och Merida som hon leker väldigt fint med. Askungen-klänning från favorit-farbror Soheil, den glittrar och står ut lite precis som en riktig prinsessklänning. Ni skulle sett hennes min när hon öppnade den!
Hon fick filmer och böcker som vi plöjt idag och pyssel och pennor. 
Ungarna begravdes i julklappar och vi som sa att vi skulle ta det lugnt.
Men det har varit ett tungt år och då kan man få unna sig. Eller barnen i alla fall.

Keila fick en Baby Annabell pram från mina föräldrar och den går varm här hemma. 
Just nu är det Maileg-grisen, "sådan som Lotta på Bråkmakargatan har", som får åka rundor.


Henrik leker med sin Apple-tv som jag gav honom men den 23-åriga Ron Zacapan som jag jagade ifatt i Genève har han inte smakat på ännu. Det gör han nog till nyårsafton.

Jag fick favoriter från La Leia, en alldeles underbar Dame de Paris 
från Marlies Dekkers och annat smått och gott av min älskling.

Min lilla nakenfis, som hon kallar sig själv när hon springer runt här i bara trosor. 
Snart fyra månader sedan vi köpte blöjor.

Jag har haft en mustig gryta på långkok hela dagen medan vi har städat och fejat här hemma. 
Vid 17 var köttet så mört att det nästa kokade sönder. Det var så himla gott att Henrik åt sig själv till matkoma. Han ligger och jämrar sig här bredvid nu...

Det får blir gymmet så fort 2013 kickar in!

4 kommentarer:

  1. My god så gott det såg ut ! REceeeeept !!

    SvaraRadera
  2. Ja tack, snälla: skulle gärna vilja ha receptet. Det där såg gott ut o maken gillar mat med "krut" i....../Anna

    SvaraRadera
  3. God eftermiddag söta..Klarat man ska skämma bort sina fina barn på julafton och året om :) så söt vagn till en liten prinsessa..hon ser så lycklig ut på bilden när hon kör den :) Ha en godfortsättning och gott nytt år i förskott..kram kram

    SvaraRadera
  4. Inga dåliga julklappar alls! Vi sa också att vi skulle ta det lugnt med julklapparna men så bra det gick ;-)

    Jag ser fram emot gymsällskap 2013 <3

    Kram på er!

    SvaraRadera