söndag 2 december 2012

Hos Sophie

Härom dagen var det första gången jag var vid Sophies grav. Jag följde med Rasmus dit och det en lättnad att jag inte tyckte det var så farligt som jag trodde det skulle bli.

Det var en så himla fin plats, rofylld och mysig med massor av grönt runtomkring. 
Jag har dragit mig länge för att gå dit, precis som att det skulle 
bli definitivt att hon inte finns mer om jag ser henne sten. 
Äsch, jag vet inte, jag har skjutit på det.
Jag har så svårt att acceptera hennes död.

Keila trodde vi skulle träffa Sophie och förstod inte riktigt 
varför hon inte var där så man kunde se henne...

Vi satte dit en hyacinth på grön mossa med band och pärlor 
och en stor rosa ros (uppe till vänster).

När Rasmus kysste stenen när vi skulle gå tänkte jag på en sång
som Henrik spelat för mig och Keila den senaste veckan...


Deras kärlek...
Vem bestämde att dem inte skulle få fortsätta den?

3 kommentarer:

  1. Åh, ja, vem bestämde det? Tappra lilla Sophie!
    /Hå

    SvaraRadera
  2. Ord blir så fattiga. Jag saknar hennes skrivande å kämparglød. Härom dagen läste jag i mina gamla blogginlägg därav Sophie hade skrivit en kommentar. Det var på denna tid før ett år sedan. Tårarna rann. Hon var min førebild som førsvann så hastigt.

    SvaraRadera
  3. Uschamej ja.... på tok för tidigt... Jag förlorade en vän 2002 som dog i en olycka, han var då 23år.. Det är så jävla fel, rent ut sagt!!!!! Det är fantastiskt det du gör efter hennes död med armbanden och det!

    SvaraRadera