söndag 9 december 2012

Wonterwinderland

Upp och ner, ner och upp,
grisen gal i granens topp...

Snöoväder, de-icing, stressade passagerare, kyliga tidiga morgnar och sena kvällar. Så kan man väl summera den senaste veckan. Det har gått i ett och bloggen har inte varit prio ett om man säger så.
Jag var i alla fall ledig i helgen och vi passade på att hänga med Olivia och Patrik till landet för att hugga gran. Mitt inne i Skåne var det i en gård uppdukat med glögg och varmkorv, ärtsoppa och punsch och massor av pyssel för barnen.
Det blev som vanligt en alldeles för stor Kungsgran som vi klädde lördagkväll här hemma till tonerna av klassiska julsånger. Så himla mysigt!

"Jau vill lejka med grannen hela kvällen!" sa Keila när vi höll på.
Det avstyrde jag med lördagsgodis och "mullemutt" (Julmust).

Keila och pappa på väg in i skogen.


Vilken ska vi välja?

Första bästa såklart...




I min sköna och varma jacka från Mountain Works.

Olivia och Ebba.


Keila klädde nästan hela granen själv.


Hon hängde allt på ljusen.
Praktiskt!

Mammas lilla hjälpreda.

8 kommentarer:

  1. Hääärligt. Måste fråga om ni köpt levande gran så "tidigt" innan? Jag funderade på att köpa redan nu, men jag blev osäker på om den skulle barra av sig helt till jul typ...??

    SvaraRadera
  2. Äsch, det gör inget om den barrar lite. Jag kastar ut den efter nyår ändå. Vi väntar inte till "Tjugonde dag Knut" ;-)
    Det går så bra så... :)

    SvaraRadera
  3. ohh vad mysigt. Vad heter detta stället ? Duktig hon är till att klä grannan. Sonen hängde allt på samma höjd så vi hade en rand med hängen och resten av granen var naken lol

    SvaraRadera
  4. Hej mitt vinterland, dai, dai, dai, da!! Så mysigt det ser ute, både ute o inne, härligt när det är så fint väder men kallt. Var lite annorlunda idag, hm...
    Ha en fortsatt go kväll, pussa söta hjälpredan o hälsa henrik så gott.
    Go kram o var rädda om er.
    Essie

    SvaraRadera
  5. var var ni o köpte granen?=)

    lisette

    SvaraRadera
  6. Så fint hon pyntar :-)
    Mina ungar pyntar alltid granen, det blir kanonfint!

    SvaraRadera
  7. Haha sådär hängde Ella pynten på våran gran också! Inte på en gång men hon pyntade om granen flera kvällar på rad och efter att hon hängt dem på ljusen verkade hon nöjd för då lät hon det vara ;) kanske hade hon smugit in här och blivit inspirerad av Keila!? :) <3

    SvaraRadera