måndag 24 december 2012

Julveckan som gick

Veckan som gått har så klart varit lite stressig, som vanligt runt jul.
Vi har fixat de sista julklapparna och ränt runt på Emporia tillsammans med andra stressade människor men vi har också passat på att koppla av mellan varven och njuta av den här tiden innan julafton med pepparkaksbak, goda middagar, glögg och gotter. Vi har träffat släkten från Alingsås och jag har brottats med förkylningen från helvetet. Igår låg jag däckad hela dagen och tyckte synd om mig själv innan jag tog tag i mitt liv och stekte köttbullar á la mormors recept som vi ska äta på julaftonskväll.
Jag älskar julen och ser så mycket fram emot julafton och Keilas reaktioner när hon öppnar sina julklappar.

Fredagsmys hos min syster, Johan och Venna.

Småtjejerna är bästa vänner och leker så fint ihop. 

Utklädda till prinsessor....

Keila moonar för oss och tycker det är HI-LA-RIOUS!
Fina prinsessor kan minsann också vara naturliga och fisa då och då tydligen ;-)

Pepparkaksbak är ett måste.

Glad liten tjej kan själv göra "peppekauka".
Den tjocka granen till vänster tog tre svåra år på sig för att bli klar i ugnen.

Den här hänger i Keilas fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar