torsdag 3 januari 2013

Back in business

...ja alltså inte på jobb än men i Mammaland. Keila och jag brukar resa dit så fort jag är ledig och vi hänger på skönaste mammorna i stan, Hanna och Pernilla, för då brukar det bli bra.

Vi gjorde näset, fika på Märtas, lite shopping och frisk havsluft. Keila skötte sig exemplariskt om jag får säga det själv. "Terrible two's" var som bortblåst och hon passade på att underhålla bebisarna på sitt allra charmigaste vis. Vi kan ju låtsas om att vi inte hörde när hon berätta högt och tydligt för hela Märtas att pappa har en lång och konstig kiss. Ehehe...
Tips på bra bok om hur vi ser ut där nere så vi kan förklara för Keila varför vi ser olika ut?


Underhåller Astrid.

På kvällen var vi inbjudna till våra käraste grannar på lite middag och bebismys.
Keila tog verkligen för sig och var så försiktig och duktig när hon höll lilla Ariana.
Och idag har hon stolt återberättat att hon minsann själv höll "Alijana" igår.

Henrik fick också hålla.
Hon är söt som en docka och precis som Keila kunde vi sitta och titta på henne i timmar.
Blir man bebissjuk eller vad?


Keila underhåller mig just nu med lite tricks, både hon och jag sov middag efter en lekdejt med våra bästisar så nu är vi piggare än piggast och klockan är halv elva.
 Skönt att dagis börjar på måndag så att vi får in lite rutiner igen.

Puss på er.


8 kommentarer:

  1. Hahaa vad rolig hon är. Min lilla tycker också att pappa ser konstig ut mellan benen. En dag promenerade vi hem från dagis tillsammans med en flicka på Malvas avdelning och hennes pappa. Helt plötsligt säger flickan. "Mina pappa har en stor snopp" och Malva tillägger "Min med, den är jätte lång". Pappan blev helt röd i ansiktet :)

    SvaraRadera
  2. Så mysigt när ni hälsar på i Mammaland <3 och JAAA Keila skötte sig helt fantastiskt, lilla solstrålen!!
    och vilken söt liten tjej Ariana, hon har ju för fan mer hår än vad Ellen & Keila har tillsammans NU!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ha! Ha! Min säger också att mamma har snippa och pappa snopp :-)

    SvaraRadera
  4. En bra bok som är lika rolig för barn som föräldrar är "Snipp och Snopp" boken. Rekomenderas varmt. :)
    Tack för en fin blogg, älskar att gå in och läsa :)

    SvaraRadera
  5. Och vilken härlig dag i mammaland det var! Vi vill gärna ha besök oftare <3
    Keila var ju bara sååå söt med Astrid.

    Förstår att du blir bebissjuk, den där lilla ser ju helt underbart bedårande ut. Får nog bli en till direkt.

    puss & kram

    SvaraRadera
  6. Vad härliga stunder!:) kram

    SvaraRadera
  7. Tittis syrra.....4 januari 2013 kl. 12:38

    Hej snygga du!!! Jo en bra bok är ju Totte och Malin. Inte så jäkla komplicerad utan rätt enkel, så inte mamman dör av pinsamhet heller haha!!!

    SvaraRadera
  8. Lek ute med barnen i influensatider och undvik snorriga ungar.

    SvaraRadera