onsdag 9 mars 2011

Våren, ho ho?


Man kan ju undra var den såkallade våren tog vägen?
Själv tycker jag inte att det är vår förrän termometern visar minst 10 grader!
Och så ska solen skina mycket och länge.
Men dagens väder är ju rena höstvädert och ingen blir mer deppig än jag av regn och grått väder.
Varför, varför bor vi i detta landet? Är det verkligen bara för den maffiga föräldrapengen?
I skrivande stund hade jag kunnat tänka mig att byta ut den mot sol 365 dagar om året!

Keila och jag tog i alla fall oss en promenad med vagnen, det fick bli UGG's, gummistövlar och regnskydd.
(Seriöst!? Är det bara jag som inte kan sätta på Bugaboo-regnskyddet!!?? Jag blir galen på skiten).
Jag som trodde att jag snart skulle kunna börja använda ballerinaskor igen.

Höst var det ja...

6 kommentarer:

  1. Vi fick en frisk promenad i solen idag iaf.Och jag fick göra säsongspremiär av conversen.
    Däremot höll både jag och vagnen på att blåsa bort.

    Håller med buggans regnskydd är värdelöst. Jag brukar alltid inse att jag behöver det när jag står ute i regnetet och då ede ännu svårare att få på.
    Jag brukar lyckas till slut, men då har naglarna pajat på köpet.

    Funderar starkt på att skaffa nytt.

    SvaraRadera
  2. Hej Danni!
    Vad fin din blogg har blivit, classy. Hoppas ni har det bra, pussa Keila o hälsa Henrik från mig. Vi syns o hörs, stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Regnskyddet är skitsvårt!! Känns som att det är gjort för en modell mindre vagn! :-)

    Vad fin din blogg har blivit!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fin bloggen blivit!
    Regnskyddet är idiotiskt. Fint när det är på, men det är fanken inte värt jobbet. Har köpt ett annat billigt som har gummiband i och det drar man på på 10 sek. Inte supersnyggt, men känns som det kvittar när det är regnigt och trist ute. :)

    SvaraRadera
  5. haha det där med regnskyddet känner jag igen. jag blev helt kokt och mannen min kom till räddning. han har dragit i det så nu verkar det passa iaf och man kan få på det med våld. dock har jag införskaffat ett sånt fult från babyland, basicregnskydd att dra på om det skulle bli akut..

    SvaraRadera