lördag 12 mars 2011

En alldeles underbar fredagslunch...

Igår tog jag och Alexandra buss 190 till Svarte där finaste Fia lagade god italiensk lunch till oss. Till tortellinin, parmaskinkan och sparrisen drack vi vitt vin och snackade om allt skvaller som hänt sen sist vi sågs... Oh boy, många av er hade nog gärna velat vara en fluga på väggen om jag säger så ;-)
Fia och Davids nyrenoverade hus var så fint och utsikten över Östersjön hade jag inte tackat nej till, även ifall det snöade över havet hela eftermiddagen.

Fixar lunchen...

Kusinerna lekte fint tills vi skulle äta. Då klev två stör in i deras kroppar.
Vad hände?

Mamma Dahl dricker vitt till lunch. Ibland åker man på lyx i mammaland.

Fia lägger sista handtaget på sin goda lunch...

Mmmm....

"Vi har det bra vi..."

Keila fick "glatt" till efterätt. Och det gillade hon.

Det blev "ruttin" för hela slanten. Supernajs! Hon var tyst och koncentrerad i nästan en hel timme.
Tack "Småfolk".

Efter lunchen blandade Fia ihop röda bärdrinkar med en och annan rom-splash...
Hrrm...hrrrm... Det värmde gott i kistan.

Mys och bus.

BFF's

Dags för hemfärd, nerbäddad och gosig i vagnen.


Efter en heldagslunch blir man faktiskt hungrig på kvällen ändå.
Jag och Alexandra bjöd Henrik och mormor på räkfrossa hemma hos mina föräldrar, (som btw fortfarande är i Florida). Vi åt tills det sprutade räkor ur öronen och därefter spelade vi spel och snackade till långt in på småtimmarna. En perfekt och mysig fredag helt enkelt! Jag gillar verkligen Henriks lediga fredagar. Känns riktigt lyxigt faktiskt!

Cornelia och Annie

Hoppas ni hade en lika mysig fredag som jag!

4 kommentarer:

  1. Hej Danni!
    Ser verkligen mysigt ut, härliga bilder.
    Pussa Keila så mycket från mig o hälsa Henrik. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Det låter som ljuvmusik i mina öron, maffiadejt med bakinslag, love it! jag jobbar ju tyvärr mån-ons, men kan slita mig vid tre på antingen mån eller tisdag? så en eftermiddagsdejt funkar det? sen åker ju jag och Ellen norrut på torsdag!
    ha en härlig helg, och du.. fan va mysigt att Henrik är LEDIG på fredagar, njut njut!! PUSS

    SvaraRadera
  3. Tack Danni..! Ja visst ska vi vara glada att vi har så fina vänner som fixar babyshower till oss! :)

    Låter gott med en räkfrossa!
    Kraam

    SvaraRadera
  4. Vilken lyxdag i mamma land :)

    SvaraRadera