tisdag 27 juli 2010

"Stora Stanna Hemma-dagen"

Idag har det varit "Stora Stanna Hemma-dagen" hos oss.
Vi vaknade vi halv elva och fick iväg Henrik att handla frukost. Sedan vilade jag och Keila på soffan eftersom att jag inte känt mig bra. Jag smög in i sängen och sov lite till medans Henrik tog hand om Keila. Dem surfade resor och hotell...

Inte förrän nu ikväll mår jag bättre och har precis insett att jag missat en fantastisk sommardag. Attans!
Imorgon får det allt bli lite sol om jag nu får förbli frisk vill säga.
Keila har precis somnat för natten och jag har nallat frysta pommes från frysen. Det är så gott att äta dem iskalla. Har ni provat det?

För en stund sedan rensade jag ut bland Keilisens kläder och packade ner allt i 50-56. Snyft!
Det kändes tungt att vika ner det lilla, lilla som hon hade när hon var alldeles ny här hos oss.
Men samtidigt är jag så glad för hur långt hon kommit nu. Stadig i nacken sitter hon i Bumbon och "snackar" högt och länge medans vi äter. Jag undrar så vad hon försöker berätta för oss.
Kanske tycker hon det är orättvist att vi äter kalkonpastrami när hon får dricka mjölk dag ut och dag in...?

Nu är det snart Sex and the City och Henrik har laddat med tända ljus och fläderblomssaft.

Puss på dig min lilla sockertopp

6 kommentarer:

  1. hon är såå söt er lilla prinsessa.

    SvaraRadera
  2. Ja ibland kan man sakna det som varit. Men det finns mycket som väntar därute med lilla Keila:)

    SvaraRadera
  3. Så söt hon är, lilla Keila!

    Sv: Det är otroligt skönt att Tove sover så pass bra på nätterna att både jag och min sambo får sova (speciellt han som går upp 4-5 på morgonen)

    Bokstäverna köpte vi på Nordik här i Linköping som hade 50 % på massor av varor.

    SvaraRadera
  4. Hello!
    Hon är så otroligt söt, lilla Keila. Hoppas du mår bättre nu. Pussa o krama henne så gott från mig och hälsa Henrik så gott. Vi ses snart o var rädda om er.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  5. Kalla pommes.. Nä, det har jag aldrig provat!
    Får kanske göra det... Kan det verkligen vara gott?!
    Så fin bild på dig å din lilla sessa=D
    Hon e så go=) Kram

    SvaraRadera
  6. Fina ni är! Javisst är det lite sorgligt med alla de små kläderna man får göra sig av med:( de växer så snabbt. Är du nöjd med bumbon? Funderar på att köpa en sådan nämligen. Gick ert dop bra? kramar till er!

    SvaraRadera