lördag 17 juli 2010

Gårdagen

Igår firades mamma och det blev en mysig tillställning i trädgården med grill, rosé och marängsviss. Vi satt ute så länge mygg och ollonborrar höll sig borta men sedan flyttade vi in i uterummet och lyssnade på musik och myste. Jag, mamma och Henrik satt uppe till halv tre och det sista vi pratade om var hur illa det blivit för "de gamle" här i Trelleborg.
Nedskärningar här i kommunen har gjort att alla deras aktiviteter lagts ner och att det numera inte finns någon personal på Akka som kan hjälpa och ta hand om dem. Skam!
Både deras påskfirande och midsommarfest blev inställda pga för lite bidrag från kommunen. Deras verkstad, där de kunnat väva mattor, göra krukor, sy, snickra osv, är nerlagd.
Jag vill göra något, men jag vet inte vad än...

Lite bilder från gårdagen kan ni roa er med medans jag sorterar orättvisor i huvudet.
(Några bilder har jag snott på systers blogg.)

Min docka

Alix och Vendelakyssen

Moster Dada (jag), Vendela och min mormor Ulla

Vi tre med Henriks föräldrar

Vendela

Vid middagen

Vendela kör Keila i vagnen

"Beejbe"

Keila och Jullan

Alla tre hundarna är väldigt nyfikna på Keilisen

Mys med Jullan

Min vovve Bibbi och Keilakyssen

Nallen och "fossen"

Bibbi-san

2 kommentarer:

  1. ser ju inte så tokigt ut det där heller! sjukt fin bild på din syster och systerdotter!!

    ja det ska bli mitt projekt när jag kommer hem från norrland, klart mammamaffian ska till Aldos ;)

    SvaraRadera
  2. Åååh, så fina bilder!!!
    Särskilt dem med hundarna å lilla Keila=)
    Kram

    SvaraRadera