tisdag 13 juli 2010

Fuktig värme

Igår höll vi oss inomhus hela dagen på grund av den tryckande värmen. Lilla Keila låg i blöjan hela dagen och framåt kvällen blev det kall pastasallad i skuggan innan vi träffade en kär gammal vän.
Nu sitter vi i föräldrarnas hus och undrar vart solen tog vägen? Ho ho?
Det är visserligen skönt med lite regn så att luften rensas. Det är inte så lätt att vara utomhus och på stranden när man har en baby på två månader. Hon måste ju vara i skuggan konstant. Jag älskar solen och värmen men om jag velat ha Florida-värme hade jag åkt till Miami. Vad hände med den svenska, torra sommaren? Orkar inte att det är så fuktigt i luften...

Jag ger lillskruttan lite vatten på sked för att vara säker på att hon får i sig vätska även ifall jag helammar.

Glöm inte dricka vatten kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar