fredag 30 juli 2010

Keila 3 månader

Idag är det tre månader sedan Keilas föddes. Tre hela månader har passerat och det har utan tvekan varit de bästa månaderna i mitt liv. Den bästa sommaren.
För ganska så exakt tre månader sedan hade vi nyss kommit till Familje BB och installerat oss i det lilla rummet, alla vi tre. Hela familjen.
Några timmar tidigare hade jag varit med om den värsta smärta jag någonsin känt, jag hade fött Keila. Jag kan än idag ibland inte fatta att hon är vår, att hon ska stanna hos oss nu. Det här är liksom ingen sommarlovsgrej som försvinner till hösten. Hon finns hos oss varje dag.
Jag älskar henne så att det gör ont i kroppen, vilken mamma älskar inte sitt barn så hårt?
Jag kan offra allt för hennes välbefinnande.
Inte visste jag den där morgonen, den 22:a augusti 2009, då jag såg plusset på stickan att jag idag skulle titta in i ett par runda bruna ögon och gråta av glädje när hon ser på mig.
Jag hade inga förväntningar på vår bebis eller på hur det skulle bli att vara mamma.
Men det har överträffat allt jag någonsin vågat drömma om.


Ett par minuter gammal...

3 månader. Bus med moster Cornelia i Bumbon.

Hjälper pappa med frukosten.

Vems fötter är det där?

Med turban...

Att låna mammas nya väska blir man aldrig för ung för.

Jag älskar dig Lin Keila Valentina

11 kommentarer:

  1. Känner igen känslorna. Min dotter är 3veckor men det känns som att hon alltid varit med oss!! Älskar din blogg och extra roligt blir det att läsa eftersom jag är fr Malmö:) undrar var du köper keilas kläder hon har alltid så fina kläder på sig. Och var du beställde dopinbjudningarna?? /Natti

    SvaraRadera
  2. Dopet var jättemysigt & de skötte sig fint:) Skrek lite varannan ibland, haha! 3 månader, tiden går fort. Hon är Så söt Danni=) Ha en fortsatt trevlig helg, kram till er!

    SvaraRadera
  3. Fint inlägg. Du verkar vara en så bra mamma till Keila:)

    SvaraRadera
  4. Grattis världens sötaste Keila på 3 månaders dagen!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det underbart att vara mamma! Finns inget bättre! Och visst hade jag lite rätt när jag sa att man aldrig blir densamma igen;) Grattis på er fina tjej på 3 mån dagen! Kram Annelie (Alvars mamma)

    SvaraRadera
  6. Åh, jag vill ha både bebisen och väskan.

    SvaraRadera
  7. Finns ingen större kärlek än den till sina barn!
    Så e det bara! =)

    Sorgligt att inte alla barn föds i sånn kärkek bara=(
    Men Usch, det orkar man inte tänka på för då mår man bara dåligt!

    Ja du Danni, jag säger det igen...
    Lilla Keila e verkligen en söt liten tösabit!!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hon är så söt! Ja kärleken till sin lilla älskling går inte att beskriva. Det trodde man aldrig att man skulle känna så!

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dig fullständigt! Kärleken till ens barn är obeskrivlig... Min lille plutt blir tre månader på torsdag och jag och min man satt och pratade häromdagen om vad vi gjorde med all tid innan han kom till oss =)... Som min man sa "Varför har vi inte gjort det här tidigare", ha ha. Lilla Keila är verkligen supersöt! Roligt att följa er i bloggen! Hoppas att ni har en mysig söndag!

    SvaraRadera
  10. Tror jag upptäckte att jag va gravid den 22 augusti oxå :) Kul!
    Och familje-bb låg vi oxå på. Det kändes jättebra där tyckte jag! =)

    SvaraRadera