söndag 25 juli 2010

Keilas dop

Dopet blev precis så som jag önskade och lite till...
Vi hade så mysigt hela dagen och de sista gästerna gick inte förrän klockan 02.00. Det kallar jag för ett lyckat dop det!
I kyrkan var det avslappnat och roligt. Lilla Vendela kröp över hela golvet bort till "Moster Dadaa" och ville vara hos mig hela ceremonin. Och det fick hon ju såklart!
Cornelia sjöng Sonja Aldéns "Välkommen Hem". Det var så fint att jag fällde en tår. Jo lite känsligt blev det allt...
Keila skötta sig exemplariskt, som vanligt, och sov sig igenom hela dopet. Till och med när hon fick vatten på huvudet sov hon. Snacka om relaxed!
Efter kyrkan for vi hem till mamma och pappas trädgård och där blev det grill, rosévin och dans in på småtimmarna.

De flesta samlades utanför kyrkan...
Uppemot 50 personer kom för att se Keila döpas.

Fina tjejen

"Jag döper dig till Lin Keila Valentina..."



Alla barn fick komma fram och titta när prästen hällde vatten på Keilas huvud

Mina fina tjejer, (minus Frida), Keila och Vegas

Mina föräldrar med dopbarnet.

Henrik kramar om Junko.

Keikei!

Den goda maten som svägerska Sophie ordnat smakade underbart!

Yoko, Junko och Jan i väntan på maten.
Min chef och vän med Keila.

Glad i farbror Pontus knä!

Killarna och Keila

Långbord

Den goda tårtan från Mimmas i Vellinge.


Paulina och hennes Johan

Henrik och Titti med sina bebisar.

Keila fick massor av fina presenter!
Tusen tack allihopa.

Glada ungen!

Min fina Titti med sin fina kille.

Alla vill kolla in presenterna.

Tack alla för denna underbara dag då Keila fick sina namn...

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder Danni!! dopet verkar ju blivit exakt så där bra som man önskar att det ska bli :) och Keila var ju om möjligt ännu docksötare än vanligt i sin lilla dopklänning!! sov så gott!! kram på er

    SvaraRadera
  2. Ååh, så fina foto=)
    Hon e ju bara för söt lilla Keila=)
    Välkommen hem e ju bara såå fin, jag brukar nynna den för Kalle ibland då han ska somna=D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dag ni verkar ha fått & Keila är lika sockersöt som alltid.

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart fint dop ni hade :)

    SvaraRadera
  5. åh så fint dopet såg ut! jättefina bilder =)

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder från dopet! Hon är så söt ju=) Kram

    SvaraRadera