måndag 5 juli 2010

En dag i mammaland

Idag har jag haft en underbar dag i mammaland. Jag började med frukost i solen och ett samtal från Titti. Det var så mysigt att höra hur allt gått, hur hon tyckte förlossningen var och hur det känns att vara mamma till en sån fin liten kille. Vi bestämde att vi ska ses på onsdag och jag kan knappt bärga mig! Fina Titti och Vegas.

Vid två skulle jag möta upp Janni och Hanna i Falsterbo och kolla lite hopptävlingar. Det kändes som hundra år sedan jag såg en häst och jag insåg idag hur mycket jag saknar hästarna, stallet, lukten, höet, hagarna och pulsen vid en tävling. Men jag och Janni var ganska överens om att det nog inte går att kombinera liten bebis med tävlingar just nu.

Vi hade en mysig dag brevid hoppbanan på filtar där vi kunde ge bebisarna mat och kika på alla som tävlade. Tack för idag tjejer! Nästa gång tycker jag vi kör på DK.


Keila och Ellen chillar i skuggan.

Janni, Emilia, Hanna och Jannis söta väninna Pernilla vid hoppbanan.

Vagnarna och mammorna.
fotograf: Pernilla ;-)
................................................

Ni ikväll gick vi en runda för att träffa Bibbis kille.
(Hon visade betydligt mer intresse idag och kommer få träffa honom imorgon också!).
Vi gick genom gamla Trelleborg och tittade på alla vackra hus och luktade på blommor.
Jättemysigt och svalt innan regnet kom...

Vita rosor doftar så gott

2 kommentarer:

  1. Mammaland är nog fan det bästa landet ;) tack för idag! tycker också vi kör på dk nästan gång!! puss o gonatt

    SvaraRadera
  2. Ja hon älskar sin lilla hundvalp, nu har hon fullt upp när vi är där, både Emilia och valp, hihi!
    Dk nästa gång låter super, ska vi se om det passar en dag i nästa vecka?
    Puss på er

    SvaraRadera