fredag 16 juli 2010

Fina mamma

mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra 
I onsdags, (på Kronprinsessans födelsedag) fyllde min mamma år och idag ska vi fira henne hemma i trädgården i Trelleborg.


Lilla mamma,

så fin du är och så stark du är. Vad skulle vi barn gjort utan dig? Du har på ett fantastiskt sätt uppfostrat oss fem syskon med kärlek och vänskap. Du har skrikit på oss och vi har skrikit på dig men vi har alltid blivit vänner fort igen. Du har tampats med fyra "tönnåringar" och går nu in i det igen (!) med den femte och sista. Hur orkar du? Jag tror att det med pappas kärlek är lättare att handskas med problem. Lyckliga ni!
Ni har visat oss barn hur kärlek ska vara mellan två människor, på gott och ont. Kan våra pojkvänner verkligen leva upp till det pappa är? :)
Du har visat oss humor och glädje och fått oss att förstå hur viktigt detta är i ett förhållande och i en familj. Vi har skrattat ihjäl oss brevid varandra och gråtit oss fördärvade i varandras armar. Du är precis den mamman jag själv vill vara till Keila. Den du är ska jag göra allt för att leva upp till.
Du har så mycket kärlek till oss barn, (och dina barnbarn) och jag undrar hur mycket mer finns det där inne?
Det finns människor som gör oss illa och du går av på mitten. Kommer jag klara av att någon är elak mot Keila någon gång? Vad tar man sig till?
I det tysta lider du för oss om vi mår dåligt, men vi vet att du finns där för oss.
Det är bara att sträcka ut en hand... Det vet vi.

Grattis fina mamma på din födelsedag. Gråt ej lilla mamma, allt ska bli så bra.

Mamma med mig, 1982.

7 kommentarer:

  1. Danni! Det är det finaste betyg en mamma kan få och jag kan bara hålla med, gud vad vackert skrivet. Där kom lakanet fram vill jag lova, ni är underbara allihopa skall ni veta. Vi ses ikväll, puss o kram o hälsa så gott så länge. Pussa Keila från mig.

    SvaraRadera
  2. Så vackert! <3
    Nu kan hon gott sträcka på sig :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Det får du göra ;) Fast utsidan är inte mycket att se än så länge ;)

    Förstår att du blev sentimental :) Hihi! Föräldrar betyder mycket.

    Hoppas du har en härlig kväll i lilla Trelleborg! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Gud vilken fin bild du har på headern :)

    SvaraRadera
  5. vilken trevlig blogg du har. Underbart söt är lilla Keila. Hur gammal är hon?

    SvaraRadera
  6. Så fint skrivit Danni=)
    Å din mamma e sjukt snygg på den bilden!
    Hälsa henne det från mig ok! =)
    Kram

    SvaraRadera