söndag 11 januari 2015

Plötsligt händer det..



Henrik och jag har lördag idag och har firat hans pappas födelsedag. Nu har vi lagt flickorna och korkat upp en fin en. Det är vi värda.

Vi diskuterar kommande resan. Det ska bli sååå skönt. Vi ska bara koppla av och vara tillsammans. 14 dagar ska vi vara borta, vår längsta resa konstaterade vi nyss. Vi brukar köra tio till tolv dagar annars. 

Thailand, min första gång. Tar tacksamt emot tips kring Khao Lak. 
Vi ska besöka ett barnhem så har du sommarkläder över från ungarna hör gärna av dig till min bloggmail: babybambola@live.se 

Talk soon. 

7 kommentarer:

  1. Ahh sa glad jag blir! Kikade in men tankte att du nog inte gjort fler inlagg, att bloggen var nedlagd. Sa kul att jag hade fel! Mvh Sofie

    SvaraRadera
  2. Härligt med resa. Inte ett dugg avis. :-D

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag kom in på din blogg genom en googlesökning, jag sökte på "åksjuk flygvärdinna" och fann ditt inlägg från måndag 20 februari 2012 med rubriken; "Oh happy day!"

    Jag kände igen mig i det du skrev, var åksjuk från att jag var spädbarn till tonåren, nu har det blivit bättre och flyg klarar jag bäst men kan bli åksjuk ändå. Jag är intresserad av att bli flygvärdinna och läste att dina kollegor brukar säga att du är den enda åksjuka flygvärdinnan de känner, är det verkligen så ovanligt?

    Får du ta medicin mot åksjuka när du jobbar? Kan man få jobbet även om man har risk för att bli åksjuk? Viss medicin gör en trött, jag brukar använda åksjukeband som man sätter runt handleden, men detta kanske ej tillåts (ser ut som två små svettband runt varje handled)

    Jättetacksam för svar! :)

    SvaraRadera
  4. Coconut beach i Khao Lak är en superfin och hyffsat öde strand. Väldigt god lunch på restaurangen där också :)

    SvaraRadera
  5. Hur är det med er? Länge sedan du uppdaterade!

    SvaraRadera