tisdag 27 juli 2010

Mamma- och bebisvänner

Keila och jag har haft turen att träffa på två underbara mammor och deras söta prinsessor.
Vi har setts ett par gånger och det är tjejer som jag verkligen gillar och kommer bra överens med. Igår träffades vi ännu en gång med våra små tjejer och det blev fika på stan och shopping till bebisarna. Och så blev det skvaller om barnvagnar, bebis-märkeskläder, amning, sovställningar och mycket mer! Tack för en underbar dag i mammaland, tjejer!

Keila var glad och pigg på EH.

Janni och hennes lilla Emilia, (3 månader idag!)

Hanna och hennes lilla Ellen (8 månader).

Alla bebisarna. Förhoppningsvis ska dem ha mycket roligt fram över...

Min lilla tjej har blivit så stor...
Bilderna har jag snott från tjejernas bloggar
eftersom att jag är för lat för att asa fram min egen kamera...

På kvällen igår åkte vi hem till Yoko och Erich och åt god middag innan vi landade här hemma och fick spontanbesök av Soheil. Vid ett-tiden kröp jag till kojs medans killarna fortfarande
snackade världsproblem ute i vardagsrummet.

4 kommentarer:

  1. Vad trevligt att ha lite mammakompisar. Jag och Tove har inga just nu. Men hoppas hitta några i höst när babyträffar och sånt börjat på familjecentralerna (som har sommarstängt just nu). Sen får man väl se om man tar kontakt med någon från föräldragruppen när det blir återträff i september :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut att vara jättetrevligt. Hoppas ni kan ses igen framöver:) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv för igår, så jäka mysigt!!!
    våra tjejer kommer att utgöra en farlig trio om några år ;)

    SvaraRadera
  4. vad härligt med lite mammavänner, själv har jag tyvärr inte såå många i min bekantskapskrets med barn. Och mammagruppen på BVC har sina träffar väldigt sällan dessutom...

    Och ja, jag håller med om att våra pluttar påminner lite om varann! Och wow vad Keila ser stor ut nu :) kanske är de asiatiska generna rätt så dominanta? Gulligt hursomhelst! :)
    Kramar

    SvaraRadera