onsdag 23 oktober 2013

What a day!

Idag har det gått i ett.
Morgonen började med världens utbrott från Keila. Varför? Jo, Henrik tände lampan och lilla madame ville sova vidare. Vår söta lilla treåring blev ett monster och ville inte till förskolan. Nästan en hel vecka sedan hon var där senast eftersom att jag höll henne hemma i torsdags och i måndags för vi skulle träffa kompisar. När vi äntligen kom till förskolan nästan en timme sent hade vi båda gråtit i bilen dit men vi tog en stund och kramades innan jag åkte. Man ska inte skiljas som ovänner...

Efter kaos-morgonen åkte jag och gick en powerwalk med några härliga mammor och bebisar. I 7 km pinnade vi på. Kändes himla skönt att rensa huvudet lite och andas frisk luft. Etienne sov hela rundan.
Efterföljande fika på Märtas innan jag fick skynda hem för att bli intervjuad av Trelleborgs Allehanda angående Lilla Sophie-insamlingen. Ammande ståendes med kaffe som kokade snett, ja alltså filtret hade hamnat snett så all sump rann ner i kannan, (what a day!) tog jag emot en fotograf och en journalist. Berättade om Sophie, insamlingen, alla armband, om alla ni underbara läsare och vänner och bekanta som bidragit till fonden och köpt armband och kämpade mot tårarna under intervjun.

I lördagens tidning kan man läsa om det. Bilderna står jag inte för, som sagt kaos-morgon med tårar och powerwalk vid havet (!).

Just nu ligger Keila och jag på golvet och tittar på Etienne medans hon tränar nacken.
Ikväll ska vi bara kramas och mysa.
Duktig tjej.

Till er som undrat över armband, vi vet först på fredag när vi kan börja skicka armband. 
Det blir förhoppningsvis senast nästa vecka.
Jag kommer skriva om när och be er skicka mail med adresser samt hur mycket det blir för frakt.
Jag vet förhoppningsvis när vi får mer material senast på 
fredag och först då hur många fler armband vi kan sälja. 

Skriv ett mail till babybambola@live.se istället för här på 
bloggen så att jag vet hur många armband det rör sig om.

Stor kram till alla underbara människor som skänker pengar till vår insamling.

Man kan bidra utan att köpa ett armband genom att sms:a
 BESEGRA 6215 till 72988 för att bidra med 50 kr. 
(Mellanslag efter 6215 och därefter ditt namn om du vill att det ska synas på insamlingen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar