söndag 20 oktober 2013

Lilla Sophie-insamlingen

Årets mest rosa månad är oktober. Ett helt år har gått sedan förra årets succé med 100 000 kronor insamlade till forskningen för att kunna bota bröstcancer. I år insamlingen lika viktig eftersom att målet om att kunna bota alla kvinnor som drabbas av bröstcancer ännu inte nåtts. Vi har en bit kvar och så länge vi inte kan bota den form som Sophie drabbades av kommer jag att fortsätta samla in pengar i hennes namn. Och alla som vill får följa med mig på resan. När dagen kommer och man kan rädda alla patienter med inflammatorisk bröstcancer ska jag bjuda er allihopa på en fest! 

Jag startade Lilla Sophie-insamlingen när Sophie fortfarande levde, jag frågade henne om lov först och hon tyckte det var en bra idé. Inte trodde vi att hon skulle dö ifrån oss bara två månader senare...

Mer forskning kring just hennes bröstcancer behövs ju så vi satte igång och då och då trillade sms från henne in till mig där hon skrev saker som: "Oj, det är uppe i 2000 kr nu!!!" Eller, "Har du sett på insamlingen? Nära 5000! Helt fantastiskt!"
Tänk om hon vetat att vi närmar oss 125 000 kronor nu! Hade hon kunnat föreställa sig det? Hon som var så glad för 5000...

Eftersom att jag själv inte haft möjligheten att göra armband i år har Monica, en vän till familjen, gjort armband där intäkterna går oavkortat till Lilla Sophie-insamlingen. Det finns tyvärr inte den mängden armband som vi hade i fjol men en del finns kvar och vill du stödja vår insamling i Sophies namn så kan du ta dig till Triangeln den 26:e oktober och köpta ett. 


Armbandet kostar 150 kronor och alla pengarna går in på Sophies fond.


Eftersom att armbandet i år är tyngre har vi inte någon
möjlighet att skicka det om man inte betalar frakten själv.



Den 3/1 2011 fick Sophie, 27 år, besked på att hon drabbats av bröstcancer.
Världen rämnade men Sophie, tack vare sin underbara man Rasmus och kärleken till sonen Julian, föräldrar, vänner och tusentals läsare i hennes blogg tog sig igenom cellgiftsbehandlingar och strålning och kom i mål i september.

I oktober 2011 fick hon återfall och finnålspunktionen visade att det var en spridning från bröstcancern. Det blev bekräftat att den aggressiva cancer hon drabbats av spritt sig till lymfarna.

Den 25 maj 2012 lämnade vår älskade Sophie oss i stor sorg och saknad... 
Hon kämpade så tappert in i det sista. Vår krigarprinsessa.

Målet är att alla kvinnor som drabbas av bröstcancer ska överleva och se sina barn/barnbarn växa upp, vara med vid jul och ropa in nya år, dansa runt stången på midsommar och fira familjemedlemmars födelsedagar. Men framför allt, att det ska få leva och njuta varje dag.

En dag ska en ung kvinna med bröstcancer och hela livet framför sig med en fyramånders på armen få höra att hon har 100% chans att överleva, inte 2% som Sophie fick veta...

Alla som känner att de vill göra något, här är chansen. Ta den...





23 kommentarer:

  1. Var på triangeln kan man köpa det?

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna köpa ett och betalar frakten om du kan skicka?

    SvaraRadera
  3. Jättefint armband:) Jag har ett redan som jag köpte på Drink & Wear i Vellinge

    SvaraRadera
  4. Var någonstans på Triangeln säljs dessa armband? Kram Laila

    SvaraRadera
  5. Var och när på Triangeln kan man köpa armbanden. Har redan köpt ett av dom andra från dig men vill jättegärna ha ett av dessa.

    SvaraRadera
  6. Jag vill jättegärna köpa ett om det finns kvar! Betalar givetvis frakt då jag behöver få det skickat :) hur går jag till väga? Med vänlig hälsning, Bella

    SvaraRadera
  7. Hej tjejen!
    Hoppas allt är bra med dig och familjen. Nu saknas det inte mer än drygt 20.000 eller ca 130 armband för att nå 150.000-gränsen. Det fixar vi väl :-)
    Många kramar
    Monica

    SvaraRadera
  8. Mikaela Andersson20 oktober 2013 kl. 22:21

    Vill oxå gärna köpa ett men bor lite för långt ifrån tyvärr. Betalar såklart frakten om du kan skicka? Kram

    SvaraRadera
  9. Vill köpa! Hur gör jag? /Louise

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag vill också jättegärna köpa och betalar gladeligen frakten. /Hanna

    SvaraRadera
  11. Vill gärna köpa ett armband och betalar självklart frakten om det finns möjlighet att skicka armbandet? (bor i Norrköping så lite långt att ta sig för att köpa ett:-) )

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Jag vill också gärna ha ett armband. Betalar såklart frakten. Hör av dig hur jag ska gå tillväga om det är möjligt att skicka. /Sofie

    SvaraRadera
  13. Jag betalar gärna frakten själv - hur gör jag för att köpa ett armband? (Bor i Göteborg)

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Följde Sophies resa via hennes blogg. Så i januari i år när jag just fått min andra prins, upptäcktes att jag har en tumör i handen. Nu går vi genom en liknande resa.
    Följer även nu din blogg, och blir alldeles glad och varm när jag läser. Sådan fin familj du har!
    Skulle också vara intresserad av ett armband. Skulle kännas stärkande att bära det!
    Jag bor långt ifrån men betalar givitvis frakten!

    Varma hälsningar från Linda

    SvaraRadera
  15. Jag vill också köpa ett armband och betalar givetvis frakten. Hur ska jag gå till väga? Kram Åsa

    SvaraRadera
  16. Jättesnyggt armband! Köpte förra årets av dig, jättefint som också det gick till en god sak. Två år har gått sedan mitt besked och självklart vill jag köpa ett som går till en god sak!
    Så jag frågar som de andra, hur gör jag?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Hej, vilket fint armband vill gärna köpa ett och betalar givetvis frakten Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Hej Danni!
    Vilket fantastisk grej ni gör!Jag skulle vilja köpa 2st armband och betalar självklart frakten då det behöver skickas.Hur går jag tillväga?Kramar till dig och din fina familj/Johanna

    SvaraRadera
  19. Jag vill gärna köpa ett också och betalar gärna frakten :)

    SvaraRadera
  20. Hej, jag vill också jätte-gärna köpa ett armband och betalar själv frakten. Hur gör jag?

    SvaraRadera
  21. Hej! Skulle jättegärna vilja köpa Sophie-armbandet och kan självklart även betala frakten. Om du bara vill maila mig info så skulle det göra mig otroligt att få bidra lite./ Linda

    SvaraRadera
  22. Vet inte om mitt förra inlägg kom fram. Men vill jättegärna köpa armbandet och stå för frakten. Hur gör kag?

    SvaraRadera
  23. Så fint av er!
    Jag skulle gärna vilja köpa ett armband och betalar gärna frakten själv.

    SvaraRadera