torsdag 16 juni 2011

Lazy thursday

Idag körde jag Keila till hennes farmor och farfar vid tio-tiden och därefter gjorde jag lite ärenden och köpte nya nappar till lillan (eftersom att valparna tuggat i sönder alla de andra) och så bar det av till Victoria Park SPA för lite häng vid poolen med Poonam och två av hennes väninnor. 
Lunch på solstolen, Lancaster solkräm och gurkvatten. Som jag njöt!
Lillan hade haft så kul hos farmor och farfar och stupade i min famn vid halv åtta. Härlig och lat torsdag med andra ord.

Nu ikväll har jag tagit fram kläder som ska följa med på resan. Keila har "hjälpt" mig... Hon tyckte vi skulle ta med allt med paljetter och visst kommer jag klä upp mig om kvällarna men jag tror inte det blir en "paljettresa", det blir lite för avancerat med bebis ;-)
Vi bokade resan i eftermiddags och jag kan hålla med om att det är i sista minuten sådär tre dagar innan, men what the hell vi är rätt spontana.

"Ska vi inte ha med dem här mamma?"


"Jo den passar.... Kan du hjälpa mig av med den nu eller?"


   

Keilas och min kvällsmat, spenat och ricottafyllda tortellini med riven parmesan och lite vit tryffelolja och härliga mogna tomater. Om hon åt? Oh ja, alltihop. Duktiga goa unge.
Vi får klara oss utan Henrik hela helgen eftersom att han kommer jobba in i det sista, men det gör inte så mycket för vi kommer ha honom för oss själva i hela 11 dagar sedan ;-)

"Nam...nam mamma!"
Äter själv med gaffel...    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar