söndag 5 januari 2014

Lillasysters dop

Den 29:e december döpte vi vår lillasyster i Sankt Nicolai kyrka i Trelleborg.
Ett litet mysigt dop med endast den närmsta familjen. 
Min lillasyster Cornelia och min bästa vän Matilda blev denna dag gudmödrar åt vår andra skatt.

Vår glada underbara Etienne Sophie Yoko Siebert. Jag är så glad och stolt över alla dina namn.
 Jag hoppas att du kommer känna samma stolthet och kärlek för dem som vi gör.

Lilla söta hättan passade nätt och jämt.

Underkjolen bytas ut till varje barn och dop. 
Jag har köpt detta tyget i Shibuya i Tokyo när jag väntade Keila. 
Jag valde japanskt tyg för att få med det japanska arvet.
Det fanns även under klänningen på Keilas dop.

17 barn har döpts i klänningen.



Fyra busungar med myror i brallan.
Keila, Vendela, Vegas och Julian.

Finns det hjärterum... Vi kånkade hit bord och stolar från Båtklubben i hamnen och förvandlade vardagsrummet till en mindre restaurang. 
Det gick hur bra som helst och vi åt massor av god sushi till lunch.

Och fantastiska doptårtor till kaffet.

Keila och min gudson Valentin. 


Cornelia sjöng Himlen i din famn och 
Sång till Friheten och inte ett öga var torrt...

Friheten är ditt vackra namn
Vänskapen är din stolta moder
Rättvisan är din broder
Freden är din syster
Kampen är din fader
Framtiden ditt ansvar
Björn Afzelius

5 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara bilder!! Så fina! Och vilken mysig dag ni har haft! <3 kraaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fina och underbara bilder, Danni!! En stor go kram till er alla och pussa søtisarna <3






    SvaraRadera
  3. Låter och ser ut som om ni haft en mysigt dop tillsammans med nära och kära. En sång till friheten är ju så himla fin också, funkar i alla sammanhang... Tycker det är fint att man återanvänder en dopklänning som många döpts i, så har vi också gjort. Fast vi är inte uppe i sjutton barn än, men iallafall sex :) kram och trevlig tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin. Ja det var himla mysigt. Innan ni vet ordet av det har många fler barn döpts i er klänning. Tiden går ju så fort. <3

      Radera
  4. Hej. Har följt din blogg ett bra tag nu, och man kan inte annat än att älska den. Jag fick en liten idé, jag jobbar på form och figur, ett träningsställe bara för kvinnor i alla åldrar. Och jag tänkte anordna en medlemskväll för dessa underbara tjejer/kvinnor. Och jag undrar om du som anhörig till Sophie vill komma och berätta er historia, och hur det är att vara anhörig. Tänkte även att du kunde ta med dig armband som du kunde sälja. Vi finns lite utanför Helsingborg. En liten idé bara och för att folk ska få upp ögonen för din insamling i Sophies minne. Ha det så bra och tack för en bra blogg :) kram Annika

    SvaraRadera