tisdag 21 januari 2014

Feber in the house

Så kom första sjukdagen för vår lillasyster. Snart fem månader så vi klagar inte. Inatt väckte hon oss med tårarna sprutande och hade 40 gradera feber. Hon har sovit i stort sett hela dagen och alvedonsupparna håller febern nere på 38 grader. Stackars stackars. Även Keila och jag är dåliga, jag har ont i halsen och Keila hostar. Fy vad tråkigt, vi som hade massor av mysiga planer denna veckan.

Sova är bra. Helst nära.

Keila kollade lillasysters hjärta och blodtryck och assisterar när jag tar tempen i örat. Vår lilla doktor McStuffins.

Vi har precis vikt lite origami.
Enligt Keila gör jag inte det lika bra som farmor...
Etienne kollade om några var ätbara...

Den ros tranan fick Etienne eftersom att hon är sjuk.
Världens snällaste storasyster här hemma som tar hand om vår bebis.

1 kommentar:

  1. Här är en till som är hemma med ett febrigt litet barn. Det är så svårt för febern och orken går väldigt upp och ner. Jag känner att det är bäst för min lilla flicka att vi håller oss hemma men man kan lätt bli koko i huvudet av att glo på väggarna hela dagarna. Haha! Hoppas våra flickor snart blir bättre.
    Kram!

    SvaraRadera