måndag 20 januari 2014

Ångest

När Keila föddes hade jag systemkameran fastsydd i ena handflatan. Jag fotade hennes varenda min, leende och rörelse. Men nu har jag inte samma beroende. Jag fotar Etienne massor och filmar med min telefon men när jag väl sätter en klockren bild så är det ju en dåligt upplöst och går i inte att förstora om ens framkalla. Att vi tappat bort laddaren till vår kamera gör ju inte saken bättre. I veckan lånade Titti ut sin till mig så nu har jag knäppt ett hundratal bilder på mina två flickor i ett par dagar. 
Kan man köpa ny laddare till Canon IOS? 
Här är i alla fall några favoriter från helgen.


Hennes kinder alltså, lika runda och goda som Keilas var.


Här håller vi koll på fåglarna som äter från våra talgbollar i rosenbuskarna utanför de stora fönsterna. 

Lilla Nenne 4 månader och 10 dagar.

På den här bilden är hon så lik storasyster. 
Jag har letat i alla mappar efter densamma på Keila men det går inte att hitta. 
Den är väl på datorn som Henrik blev bestulen på inatt...
Ångest!


3 kommentarer:

  1. Åh ångest att bli av med datorn! :-(
    Och detta dåliga samvete som förföljer oss (småbarns) föräldrar! Detta att inte hinna föreviga varje minut med andra barnet känns iaf för mig mindre och mindre jobbigt ju äldre mina pojkar blir. Nu är de 1,5 och 3,5 år och lillebror börjar komma ikapp storebror, tar sin plats i familjen och är så självklar om du förstår hur jag menar. .

    Batteriladdare hittar du säkert på inkclub.com - de har de flesta laddarna både original och egna märken.
    Ta hand om dig och de dina :-)
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Du har en stor affär med kameragrejor om man går ifrån Drottningtorget till Värnhemstorget.. Vet att du bott i trakterna och har säkert gått förbi den många gånger på väg till Entré. Kolla där dom har säkert och då kan du ju ta kameran med dig och är säker på att få rätt. Fina bilder du tagit. Ångest behöver du inte ha för det är så...man har alltid mest bilder på första barnet :).

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Åh vilka underbara bilder på sötaste tjejerna!!! =) <3

    SvaraRadera