söndag 6 december 2009

Pillertrillaren

Jag har inte ätit så mycket som en panodil sen jag blev gravid jag har till och med inte använt nässpray fastän jag varit stopp i näsan. Speciellt alla de gånger jag bölat till något sorgligt på tv, som "Paradise Hotel" eller när någon åker ut från "Mammas Pojkar". Jag vet att jag är störd!

Jag har bara fått för mig att det känns fel att stoppa i sig kemikalier när man har en liten, växande i magen.
Jag vet att det inte är farligt med huvudvärkstabletter men jag har ändå lyckats undvika det helt. Vilket jag är stolt över.
Har jag haft huvudvärk har jag istället tagit ett glas vatten och försökt vila, sen har jag å andra sidan inte haft speciellt mycket huvudvärk alls. Det sägs att man har det om man väntar en pojke...

Men idag hade jag så ont i njurarna (?). Och har åkt på en urinvägsinfektion. Och måste alltså ändå knapra piller. Doktorn var väldigt noga med att kolla Fass och att medicinen går att äta när man väntar barn. Den är ju inte värre än en urinvägsinfektion...

Jag som hade tänkt ha en alkholfri utgång med Luisa idag får vackert stanna hemma och hoppas på att medicinen börjar verka snart så att jag slipper ha ont.

Jag känner mig faktiskt inte så ensam. Spralle Frallan buffar i magen och och jag kan inte låta bli att undra hur livet kommer vara när hon är här. Bättre, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar