fredag 25 december 2009

Julafton


Igår hade jag världens bästa julafton!
Det var mys från det att vi steg upp till vi gick och la oss.
Henrik och jag åkte till mamma och pappa redan på lillejulafton och smygstartade julen med lite julbord och gotter.

På julaftonsmorgon inväntade vi min syster med familj, min lillebror, mormor och Henriks föräldrar innan firandet kunde börja på riktigt. Vi åt och drack gott och begravde varandra i julklappar när lilla nissen delat ut allt.

Olivia och Cornelia, mina småsystrar.

Mormor (mamma) och Vendela öppnar klappar.

Vi fick jättefina julklappar till lilla Frallan. Blivande mormor, blivande mostrarna och blivande kusinen hade alla köpt söta små kläder, en mjuk rosa filt och en bedårande babybok. Det måste vara en snäll bebis vi ska få eftersom att hon redan fått så mycket julklappar. Men jag får nog hålla med tomten om att hon är en snäll flicka. Hon sover stilla på nätterna och buffas mer på dagarna, speciellt när jag kör bil av någon konstig anledning.

Mamma, jag och Yoko.

Tomten tyckte även att jag behövde en ny mobiltelefon. Jag får nog håll med honom eftersom att den jag hade var så dålig att den gav mig stötar i örat lite då och då och stände av och satte på sig när den behagade. Man fick lite halvt hjärtinfarkt när man suttit i kö till Försäkringskassan i en halvtimme och äntligen kommit fram och mobilen kände för att starta om sig...

Nu har jag blivit med iPhone! En som jag kan filma Frallan med. Jag är så glad ska ni veta.
Henrik han kan...

Vill smaka på Henriks öl.

Min lillasyster Cornelia fick ett Nintendo Wii och hela kvällen igår spelades det tennis och bowling. Även nu imorse rusade killarna upp och började lira. Sen åt vi julfrukost och strax ska vi bege oss hem till Malmö och jag ska till Matilda på tjejkväll.

Vem vet kanske ses vi en runda på Koi sen?


God Jul

4 kommentarer:

  1. Tänk Danni, nästa jul har vi vars en liten docka i knäet :-) Läääääääängtar! <3

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig jul ni ser ut att ha haft! Och va himla lika du och din mamma är. Speciellt på den översta bilden.
    Hoppas du hade det kul igår på tjejfesten också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Verkar jättemysigt :)
    hoppas ni haft en fin julhelg, och att allt är bra med lilla magen ;)
    kramar

    SvaraRadera