onsdag 3 juli 2013

"Nu lilla humla, nu ska du sova...

...alla små ungar i sina sängar
och deras mammor
och deras pappar,
alla ska sova för nu är det natt.
Sova ska också vareviga katt."

Jag har velat lite fram och tillbaka om hur lillasyster ska sova.
Keila sov i Olivias gamla antika babysäng men den har hon ju själv till lilla Isabella nu så vi var tvungna att hitta något annat gulligt.

Nu har vi slagit till på en Moseskorg från Bonti med stativ som ska stå brevid vår säng innan lillasyster ska sova i spjälsäng. Jag vill gärna lägga bebisen i något mindre och mysigare innan man går på den större sängen. Dessutom kan jag bära med mig korgen överallt och ha den ute på trädäcket också. 
Jag är så nöjd och kan inte titta mig mätt på den ljusrosa marängen.

Sången Alla ska sova för nu är det natt (Astrid Lindgren) har jag sjungit nästan varje kväll för Keila sedan hon föddes (med undantag för Luciasången som hon tjatade i sönder i julas) och nu kan hon sjunga hela själv. Vi har övat så att hon kan sjunga den för lillasyster.

"Alla ska sova för nu är det natt..."
Godnatt.

6 kommentarer:

  1. Tänk den sången sjunger jag oxå varje kväll för mina små! Trodde jag nästa var ensam om denna speciella sång ;)
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Den är helt underbar, där kommer lilla prinsessan att sova gott. Ha det så gott så länge, pussa söta Keila och hälsa Henrik så mycket.
    Go kram o var rädda om er
    Essie

    SvaraRadera
  3. Smidigt med korg! Kanske något.man skulle ha när det är dags för syskon:-)

    SvaraRadera
  4. SÅ fin! Ångrar att vi aldrig köpte stativet men det får bli nästa gång.
    Hoppas att lilla E ska sova lika gott i sin korg som Astrid gjort i sin.

    pussokram!

    SvaraRadera
  5. Vi hade en ljuvlig babynest till lilla prinsessan, passade oss så fint då vi valde att samsova.

    SvaraRadera
  6. Åh jag blir alldeles rörd! Fina Keila! Och så himla mysig säng! Städade idag och "hittade" våran takhängda vagga, som både Ella och Theo, sov i första tiden (eller njaaa.. de sov väl mest mellan oss mellan amningarna, men ändå ;) och jag kan lixom inte förmå mig att sälja den.. åhhh det var ju så mysigt.. men den tar ju bara plats.. jaja gud vad jag svamlar.. har sippat på ett glas vin ;) Puss på er!!

    SvaraRadera