torsdag 12 maj 2011

Sista kursdagen

Så var kursen äääntligen slut och jag kan komma tillbaka till mammaland och min bebis igen.
Ska jag vara ärlig känner jag en sådan längtan efter Keila nu. Även när jag är med henne. En nyttig längtan. Det blir liksom inte att längta när man har ungen i ansiktet hela tiden.

En längtan av att göra roliga grejor. Inte bara hänga på Espresso House eller på en lekplats i närheten utan verkligen göra något varje minut. Ta vara på tiden vi har nu när hon är liten. Jag älskar varje dag och varje minut med Keila och jag mår så bra när jag tänker på allt skoj vi ska göra nu i sommar, i höst, i vinter och för all framtid.
Jag vill bara att det ska hända mer grejor för Keila. Därför ska hon och Henrik följa med på långstopp i Europa. Jag längtar. Jag har inte bett om stopp i sommar bara. Då vill jag hem och dricka rosévin i mina utemöbler.

Utflykter. Jag vill till Astrid Lindgrens värld med henne. Till Skånes Djurpark. Till Tivoli. Jag har dagdrömt om vår resa i sommar idag. Åh vad jag längtar!
Jag vet att en eller två dagar i veckan inte är mycket att vara borta från sin bebis men det gör redan sådan skillnad.

De här fyra dagarna har varit de längsta i mitt liv men nu är dem över. Jag är fit for flight och hoppas det dröjer länge, länge innan jag är borta fyra dagar i rad igen.
Nu ska vi njuta av sommaren, åka till stranden, hänga hos Lotta i Ljunghusen, grilla hos mamma och pappa, grilla hos Titti och Robban, bada i poolen hos Nilssons i Vellinge, åka till Miami med vänner och barn, åka till Köpenhamn och strosa, gå på Tivoli och massor av annat skoj.

Och där emellan ska jag flyga några goda turer och åker jag på stopp tar jag med mig Henrik och Keila. Det har vi redan bestämt. Jag är inte redo för nattstopp utan Keila än ;-)
Ska flörta till mig något skoj Europa-stopp och ta med mina finingar så vi kan gå ut och äta på kvällen och hinna med lite shopping också. Det räknas väl knappt som jobb om man har roligt och får vara med sin familj ;-)


Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar