tisdag 10 maj 2011

En spruta i var lår

Jo så gick det för Keilan idag. Bvc och 12-månadersbesöket. Sista omgången av "trippeln" sattes i vardera lår på min lilla tös. Henrik tyckte att nålen var alldeles för stor. Klockan 18.00 ikväll kastade lillan in handduken. En och en halvtimme efter att jag kom hem. Usch vad jag fick träffa henne lite... :(

Jag har varit inne och snusat och tittat på henne ett par gånger dock. Sista långdagen imorgon. 9-16
På torsdag är det bara 10-14 och sen har jag fredag och lördag med min lilla prinsessa innan release flighten till Berlin på söndag. (13.15 - 17.00).

Gummelilumman blev vägd och mätt:
Vikt: 9830 g (10 mån 9455g. Mamma vid ett års ålder: 9660 g)
Längd: 75 cm (10 mån 72 cm. Mamma vid ett års ålder: 74 cm)

Lite tyngre och lite längre än sin mamma vid samma ålder alltså.

Imorgon ska vi vara på Flight Academy och göra mock up-cases. Jag tycker det är skitspännande strax innan evac-signal går på och vi inte har någon aning om det kommer rök i kabinen eller om det är något annat som händer, som vi ska reagera på. Jag blir liksom jättepirrig innan.
Dagen avslutas med det stora testet som helst ska klaras av...

Därför blir det lite plugg nu.

2 kommentarer:

  1. Hej Danni!
    Nackahåren stod rätt ut i morse när jag såg på text-tv ang. sprängningen på Lilla Torg. Kan tänka mig att ni stod upp i sängarna, uf.... hoppas ni mår okey. Blev det några skador på Koi? Pussa Keila från mig o hälsa Henrik. Lycka till imorgon, stor go kram o var rädda om er.
    Essie

    SvaraRadera
  2. åh vad spännande! Jag är för kort för att vara flygvärdinna :(

    SvaraRadera