fredag 7 mars 2014

Flygmammorna

Idag anordnade min söta kollega Lotta en härlig brunch till oss andra föräldralediga flygvärdinna och våra bebisar. Jag hade egentligen tänkt gå till Höllviken men jag och barnen vaknade tjugo över åtta, Keila ska vara på förskolan nio...
Jag duschade, skippade frukost och kaffe, klädde på Etienne, Keila klädde på sig själv och sen ut i bilen och halvvägs till dagis kommer vi på att vi glömt napp till lillasyster. Drygt! Jag hittar en av Vince's nappar i min väska och provar men hon bara spottar ut. Sorry Titti, jag kokar den. Halv tio lämnar vi av Keila på förskolan där halva dagiset står och väntar otåligt redo för en förmiddag i skogen. Alltså kan en dag börja stressigare?!
Gråtandes, ja både jag och Etienne, åker vi och köper en blomma till värdinnan.
Och ungefär när jag blev serverad en nypressad fantastisk juice, en kaffe och god brunch tog lugnet vid.
What a morning! Peacetecken på den...

Nenne och Julias goa tvillinggossar.

Och lilla Leon som är fyra dagar äldre än Etienne.

Och nu vet vi vad vi ska använda Etiennes ena öra till...
Märks det att vi är gräsänkor?!
Det är ju så himla tråkigt att laga mat till sig själv bara.
Och jag som köpt en ny kokbok...
Merd!

Keila vägrar fotas, det är inte så att jag bara fotar bebis om någon trodde det. Cheers!

1 kommentar:

  1. Fy för sånna mornar!
    Tänkte höra om du som flygvärdinna har nåra tips/knep för åksjuka? Vi flög inrikes innan vi visst om åksjukan (1.5år då) m kräk som följd i landningen. Medicinerar m postafen i bil. Funkar oftast. Nu ska vi flyga t usa (12h) aningen nervös nu då tösen e kräkrädd... kommer ge postafen o armband. Nåt annat tips eller så?? Mvh j

    SvaraRadera