fredag 8 november 2013

Morfars födelsedag

Förra lördagen firade vi min pappa och alla barnens morfar/farfar. Vi hade Moules Frites och vitt vin och efter middagen åkte Röda Tråden än en gång fram och det blev som vanligt halvt kaos när familjen spelar spel.
Våra små busungar skötte sig exemplariskt, det var faktiskt vi vuxna som förde mest ljud denna kväll för en gångs skull... De minsta vandrade runt i våra knän och somnade sedan gott i sina vagnar och i Nelas säng. Kvällar som dessa, hela familjen med alla respektive är bara så himla mysiga. Våra pojkvänner kommer himla bra överens och ingår nu i Dronningens stab.

Mormor fick pussar och kramar av Etienne.

En bild där alla systrar är nöjda, finns det...? Det fick tyvärr bli den här Alexandra där du visar upp din tjurnacke. De andra ser jag alldeles för post-pregnancy-fat ut! 

Den här var alla nöjda med... ;-)

Första kullen
Keila 3,5 år, Vendela 4 år och Julian 3 år.

Så stora ni blivit älskade ungar.

Samma gäng tre år tidigare. Julian är två månader och Keila fem månader och Vendela lite drygt 1,5 år.

Gullsingar! Två månader senare får Sophie sin cancerdiagnos.

En lycklig mamma.

Tillbaka till nutid och andra kullen.
Etienne, Valentin och Isabella.

Etienne var i total chock efter alla barn och fotoblixtrar.
Vår lilla ekorre.

Nästa stora familjeträff är Etiennes dop som jag just nu sitter och planerar.

1 kommentar:

  1. Hej Danni,
    Jag har hängt med länge. Hittade Sophies blogg någon gång under hennes sjukdomstid, berördes enormt och hängde med till slutet. Någon gång i samband med Sophies bortgång hittade jag din blogg och fastnade sedan här.
    Jag har på senare tid funderat på hur du lärde känna Sophie. Om det var så att du var god vän med Sophie och det var på den vägen hon träffade Rasmus. Eller om det var tvärtom, så att Rasmus träffade Sophie och ni blev goda vänner därigenom...
    Kanske är jag för nyfiken men det vore bara så kul att få höra var er fina relation började.
    Ps. Grattis till er underbart söta ängel och tack för en bra blogg!
    Keam Emelie

    SvaraRadera