tisdag 30 augusti 2011

Kissehem?

Alltså hör på denna...
Imorse tog jag av Keila nattblöjan. Ni vet den som hänger ner mellan knäna och gör att gumpalallan syns lite och luktar morgonurin. Keila går bananas då. Jag kan tänka mig att det måste vara så jäkla befriande att springa runt utan något på kroppen. Utan "bleeeeja".
Så jag låter hon löpa fritt och hon härjar tills hon helt plötsligt står stilla tittar ner på golvet där en pöl bildas. Sedan hoppar hon över den och säger: "Kiiiiisch" till mig.
Då tar JAG papper och torkar upp det och har jag moppen framme kanske jag till och med tar en sväng med den.
När samma grej nu utspelade sig imorse for Henrik upp med eld i kalsongerna och skulle torka. Jag finner honom på knä med vår disktrasa.
Alltså den jag torkar bordet och köksbänken med!

Jag: Vänta nu... Vad gör du?
Henrik: Torkar upp kiss.
Jag: Med wettex'en?
Henrik, (tittar på wettexen och sedan på kisspölen): Eeehm...ja... Kan man inte det då?

EEEEH NÄÄÄ! Fastän Keila är världens gulligaste och kiss INTE är något onaturligt så kan vi väl ändå slippa ha den på alla avtorkade ytor i vårt hem, eller? Hur länge har detta pågått liksom!?

Jag kastade wettex'en och gjorde en lut på Ajax och sen började jag torka av alla misstänkta kiss-ytor.
"Kiss överallt", sa jag.
"Kisch, kisch, kisch" sa Keila där hon struttade runt med rumpan bar.

Keila och Bibbi fikar medans jag städar...



13 kommentarer:

  1. Nu måste väl alla feminister bli glada med tanke på den blåa skålen ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det här med att springa utan blöja är nog en favorit hos alla barn =) Så himla söt bild...

    SvaraRadera
  3. Hej på dig..Det var ett tag sedan nu..Hoppas att allt är bra med & din söta dotter..Hoppas att du får en fin tisdag.kram kram

    SvaraRadera
  4. *haha* Kan se dig frmaför mig gnuggande på alla misstänkta ytor i panik!
    /Sanna

    SvaraRadera
  5. Hi,hi,ja man vill ju kanske inte ha kiss överallt...
    En bekant till mig körde pottan i diskmaskinen och hon hade aldrig reflekterat över om det var så trevligt egentligen.
    Tills jag såg detta och påpekade lite snällt att det är nog inte så hygieniskt.
    Hon slutade direkt med det,hon hade liksom aldrig tänkt på det förut.

    SvaraRadera
  6. hahaha, killar! Då blev det storstädning?!

    SvaraRadera
  7. Var kommer det fina bordet och stolarna ifrån?

    SvaraRadera
  8. Oh my, vilket gapskratt jag fick nu!! =) Tack för det, behövdes verkligen!

    SvaraRadera
  9. Hahahaha wettexen var ju för roligt :P
    Eller ja, inte så kul att du fick en massa extra jobb kanske men själva grejen :P

    SvaraRadera
  10. Underbar läsning!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  11. hahaha, va roligt :)
    jättesöt bild förresten :)

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig blogg du har. Och en grymt söt tjej. Sen är detta inlägget otroligt roligt!!

    SvaraRadera