onsdag 24 augusti 2011

Arbetstid?

Nä, det känns det verkligen inte som när man är på långstopp ute i världen.
I söndags förmiddag reste jag över bron till basen i Köpenhamn och lämnade Keila hela två dygn! (Längsta hittills).
I Amsterdam gick vi på en restaurang som jag gärna besöker igen om jag får chansen. Jättegod mat!
På morgonen gick vi loss på frukostbuffén i hotellrestaurangen. Ma Dai! Jag och pursern satt och pratade i flera timmar om "svunna tider i SAS" där han berättade historier han varit med om. Jag tycker det är så himla intressant och höra allas historier.
Senare begav jag mig ut för att leta upp Anne Franks hus. Sist jag var där var jag 7 år! Ganska längesedan alltså. Men jag kände faktiskt igen Prinsengracht (gatan) när jag kom in på den och hittade Anne Franks hus och en 200 m lång kö utanför. Inte så jättesvårt att hitta då kanske ;-)

På vägen tillbaka gick jag in om Red Light District och blev generad vart jag än såg. Nakna tjejer i skyltfönster överallt. (På tal om kass kvinnosyn Anonym ;-)
Kändes lite hemskt faktiskt. Tjejer som är yngre än mig som står och ålar och kråmar sig för gubbar som dreglar utanför. Precis som om de är en ny iPad eller nåt. Skyltfönster liksom...?

Jag slutar liksom aldrig förvånas över drogpolitiken där iheller. Små shoppar där man går in och handlar sitt gräs och så kan man sitta utanför och röka på på deras "uteservering." Inga NO-SMOKING signs här inte ;-)

Måndagskvällen spenderades i Bryssel på ett kort stopp innan jag tidig tisdagsmorgon checkade ut och rusade mot tåget för att komma snabbt hem till min lilla ungaspraga.

Som jag saknat henne!


Kartan hjälpte mig hitta...

Vackra hus alldeles i vattnet.

Här inne gömde hon sig. 
Här bultade hennes hjärta hårt mot bröstkorgen av rädsla, så många gånger...

Kön utanför huset...


Weed-shop

Middag med kollegorna.

Redo för en ny arbetsdag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar