onsdag 24 augusti 2011

Enough is enough

Nu vill jag inte läsa mer feministpropaganda bland mina kommentarer.
Patriks, (vem du än är), knäpp på näsan tystade "tjejerna" med hår under armarna, for now ;-)
Tack Patrik. Kunde inte skrivit det bättre själv.

Jag är fortfarande förfärad över att den där Ninja inte vet om hon är en flicka eller pojke. Jag har tänkt på det hela dagen, jag har till och med varit ledsen över det.

Kära Könslösa människor.
Er debatt och era åsikter får ni hålla på era egna bloggar. Här inne tycker vi annorlunda och det är inget fel i att ha olika åsikter, men jag är galet trött på allt skitsnack och alla LD's anhängare som hyllar och rosar henne. Jag är inte påläst i ämnet för att jag helt enkelt inte bryr mig. Jag har aldrig konfronterats med det här innan och det är jag glad för. Jag tycker inte som ni gör och kommer aldrig göra iheller. Ni kastar bara bort onödig tid och energi för någon som bara skrattar och skakar på huvudet. Vi tycker ni är knäppa och pinsamma. Ni borde, precis som ni själv vill, inte få kalla er kvinnor. Skäms på er!

Det ser ju vem som helst att hon inte har någon aning om hur man leker med bilar ;-)
Ser hon inte lite uttråkad ut också?
Och jag som ändå gav henne bilen utan en min i ansiktet.

Hejdå könsförvirrade människor!


27 kommentarer:

  1. Jag halkade in på din blogg häromdagen, och vill bara säga att du verkar väldigt vettig! Som alltid är det minoriteten som skriker högst, men glöm aldrig att de ("Lady" Dahmer med lärljungar) är just det - en minoritet. :) Din dotter verkar jättehärlig f ö! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är synd att du och dina vänner inte klarade av att bemöta mina argument på ett vuxet och sansat sätt. Att ni istället kände ett behov av att vara otrevliga och personliga.

    men det säger en hel del om er själva. Jag hoppas du tänker till lite, för din egen skull och dina barn. Nej du behöver inte tänka till ang. genus om du inte vill men fundera lite på hur du bemöter oliktänkande. Att håna och nedvärdera och kränka är väl ändå inget du vill förmedla till din dotter. En dag kanske det är hon som inte passar in i normen. KOmmer du säga till henne att hon borde skämmas då? Att hon inte borde få kalla sig kvinna? Håna hennes utseende?

    Jag har varit trevlig och tillmötesgående. Svarat på angrepp med tålamod och hållt mig till sakfrågan. Bemötandet jag fick var allt annat än det och det är JAG som är pinsam och ska skämmas?

    Världen är uppochner.

    SvaraRadera
  3. Snälla få bort sådana här typer som LD från din blogg. Det är så sorgligt med sådana människor och den där Patrik slog huvudet på spiken. Det är verkligen märkligt att sådana människor verkligen tror att vi som vill klä våra flickor i rosa och klänningar, ens tror att vi blir "omvända" av deras kommentarer och sorgliga propaganda. Det blir bara tvärtom, det låter bara dummare och dummare.
    Du får bemöta det med tystnad hädanefter. Såna typer vill bara ha debatt.
    Det positiva är i alla fall att jag och maken får många skratt.
    Du har en fin tös i fina kläder!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår för övrigt inte vad hår under armarna har med saken att göra? Varför blir motståndarnas utseende relevant när man diskuterar?

    SvaraRadera
  5. det finns väl en anledning till att LD's blogg är hiskeligt stor, nominerad till blogawards och inte din...

    SvaraRadera
  6. Jag tycker verkligen att du borde skämmas, Danni. Du kan inte bemöta argument på ett vettigt sätt, går till personangrepp när du inte har nåt bättre att säga. Jag föreslår att du låser din blogg om du inte vill höra andra människors åsikter om vad du tycker och tänker. Jag hoppas och tror verkligen att du ändå är vuxen nog att inte föra över sånt beteende på ditt barn

    SvaraRadera
  7. Underbart Danni!! Massor kramar till dig! Värst av allt är väl att läsare går in och börjar debattera och ta sig rättigheten att döma och tycka en jävla massa om någon annans liv och val! Det är ju inte syftet med bloggande?! Nä, smutskastning från oönskade läsare kan vi vara utan! Puss och mycket kärlek <3

    SvaraRadera
  8. Haha! Cee.. Tar det ner till sandlådan eller? Min pappa är starkare än din... (Då har man rätt)

    Min blogg är större än din... Dahmer verkar mer än väl kunna tala för sig (Min avsky till trots) Men du blir ju bara för mycket.. Hahaha!
    Lev väl ..

    SvaraRadera
  9. Eller är det helt enkelt så att man automatiskt har rätt om man är nominerad i blogawards? Tillsammans med bland andra Kissie och blondinbella... Jovars, fint sällskap....
    Sen vil jag be grodan dra åt helvete. bara för att jag kan.. You go Danni. Keila är fantastisk!
    Som Amanda sa: Minoriteten skriker högst...

    SvaraRadera
  10. Åh Herreguud!
    Kram till dig Danni och finaste Keila!

    SvaraRadera
  11. Återigen...Inte en enda vuxen replik på någon kommentar. Verkligen synd, det är uppfriskande att diskutera med någon som dels kan stå för vad de tycker och dels kan argumentera ordentligt. Att be någon dra åt helvete är verkligen god retorik. Inte sant?

    Jag har läst något enstaka, elakt inlägg gentemot blogginnehavaren här, men inga direkta personangrepp eller påhopp, bara ifrågasättande. Men det är klart, i dagens samhälle är det jobbigt att bli ifrågasatt. Det är inte heller någon som har sagt att blogginnehavarens dotter inte är söt, fantastisk eller något annat.

    SvaraRadera
  12. Lady Dahmer, varför döljer du dig bakom det namnet?? Vågar du inte stå för allt det här du säger??????? Eller???? Jag heter Anne, och står för vad jag tycker om dig. ...... Vidrig!!! Det är vad du med dina sk,likasinnade är!

    SvaraRadera
  13. Anne: Exakt vad är det som är så vidrigt med LD och hennes anhängare? Att de inte tycker likadant dom dig? För övrigt skriver hon ut sitt namn i en av sina kommentarer.

    SvaraRadera
  14. Mitt namn är Rasmus. Jag står för att jag ogillar dig! STARKT... OHÄLSOSAMT MYCKET.... Det var ingen diskussion, inga argument..bara känslor.Hur var ditt namn Grodan? Jag är väl medveten om att du aldrig skrivit det heller lilla gumman. Jag väljer att skriva det. Inga argument där heller...
    Sen vet ju jag att somliga tar kritik om hur man uppfostrar sitt barn och hurvida man tcker synd eller ej om barnet kan uppfattas som högst personligt.. Du som ändå verkar gilla att slänga stora ord omkring dig är säkerligen också kapabel att läsa mellan raderna.. Jag ärmer rättfram.. Om du inte gillar det så ta o läs någon annans föraktfulla kommentarer....

    SvaraRadera
  15. ANNE, jag heter Natashja Blomberg. Jag är ganska välkänd i bloggvärlden och de flesta vet mitt namn. Lady Dahmer är namnet jag bloggar under.

    Varför tycker du att jag är vidrig? För att jag har en annan åsikt? För att jag argumenterar emot din?

    SvaraRadera
  16. Jag ämnar inte skriva ut mitt namn, och det är inget jag tänker göra. Jag är heller inte ute efter någons gillande. Jag kan inte säga varken bu eller bä om dig eftersom jag inte känner dig mer. Det jag däremot kan säga är att du inte verkar särskilt bra på att underbygga argument eller skriva ordentligt.

    Jag är inte en av de personer som tar åt mig av vad människor jag inte känner tycker om mig, jag har annat att fokusera på. Jag vet att barnuppfostran är ett känsligt ämne. Och jag är säker på att Danni och hennes dotter har det jättebra tillsammans, annars skulle flickan nog inte se så glad och go ut på alla foton på bloggen. Däremot måste man väl få komma med synpunkter utan att bli kallad vidrig och bedd att dra åt helvete. Eller är alla oliktänkande lika med Satan?

    SvaraRadera
  17. Skönt att ni som går till personangrepp är VUXNA! Ni beter er som småbarn som inte kan diskutera utan att gå till ytterligheter. Har ni inte gått i skolan? Jag gick ut gymnasiet för 15 år sedan och då fick vi under alla tre år lära oss argumentera. Ni skulle ju kalla en person för lesbiskidiot om personen gillade en annan sort mjölk än er.

    Det är de som skiljer er från LD. Hon kan gå hur långt som helst. Ni kommer sitta på eran plats och sura. För resten av era liv. Grattis!

    SvaraRadera
  18. Linda - Marie.... ännu en genusflata/ femenistfitta?

    SvaraRadera
  19. Anonym 21:18: tror du någon tar dig på allvar när du vräker ur dig ord som flata och fitta? Den sämsta sortens provokation

    SvaraRadera
  20. Säger bara en sak.. WORD!! =)

    SvaraRadera
  21. Fantastiskt tydligt att det är Lady Dahmer som sitter på kunskaper. Hon behöver inte kalla folk för "äckliga", "vidriga" etc. Hon kan lugnt luta sig på sin intelligens och sina kunskaper, det ger henne argument. Har man bra argument använder man liksom dom i stället för att komma med grova personangrepp.

    Jag tycker att Danni med, familj och vänner faktiskt gör bort sig lite när de skyltar så med sin okunskap och oförmåga att hålla en saklig debatt. Lite skämskudde på det.

    /Johanna

    SvaraRadera
  22. Jag förstår inte hur man kanvara så omedveten, hur man kan tycka att det är okej att pressa in sina barn i trånga könsroller. Det är bara att se sig omkring i världen - det finns faktiskt mängder av människor som inte passar in i den fyrkantiga låda som könsrollskramarna älskar att pressa in oss i.

    Världen är färgglad - alla typer av människor finns där: sådana som trivs i sin traditionella könsroll, som du, och de som inte gör det, som jag.

    Det som skiljer oss åt är att jag tycker att folk ska få möjligheten att själv välja vem de vill vara - men om man redan från bebisåren för höra att man "är" på ett visst sätt, får vissa förväntningar på sig och uppmuntras när man gör något som passar den traditionella könsrollen, försvinner den möjligheten. Man fostras nämligen till att tro att man inte har nåt val.

    Genusmedvetna människor är inte ute efter att tvinga dig eller någon annan att bli "håriga under armarna". Det är inte fel att välja en traditionell könsroll - så länge man är medveten om att det är SITT EGET val, en stil som passar just den individen, men som därmed inte behöver passa alla.

    Genusmedvetna inser att folk är individer och olika - könsrollskramare vill tvinga alla att följa ett mönster.

    SvaraRadera
  23. Hm... Känner att jag måste förtydliga kommentaren. När jag skrev "det som skiljer oss åt" menar jag hur olika en könsrollsivrare/genusmänniska ser på världen.

    Min bild är att den som förespråkar könsroller anser att det är naturligt med dem och att det därmed också blir onaturligt att välja en annan väg.

    Det är det som stör mig, att folk uppfostras till att tro att de "måste" vara på ett visst sätt. Om folk däremot väljer att leva traditionellt av eget val, för att de trivs med det, är det självklart en helt annan sak.

    SvaraRadera
  24. Jag är ledsen för att du är så omedveten och inte förstår vad genus går ut på.

    SvaraRadera
  25. Genus genus genus! Helt sjukt hur rabiata människor kan bli av ämnet. Föräldrar som inte tror att deras barn föds med egen vilja och egna passioner. Jag (tjej) och min storasyster (det skiljer ett år och 4 månader) uppfostrades av samma föräldrar, fick exakt samma leksaker att leka med, men gissa vad, vi valde att leka med helt olika saker! Min syster älskade sina dockor, barbies, hade pyamaspartyn med väninnorna, älskade rosa/rött och prinsessgrejer osv. Jag å min sida tyckte bättre om att leka med Star Wars-skeppet, valde direkt den blå solhatten om mamma köpt en röd och en blå till oss, lekte krig i skogen med grannpojkarna, lekte med robotarna, bilarna och action-figurerna. Hur kommer detta sig när vi haft exakt samma uppväxt under nästan exakt samma period? Jo, vi har alla en egen vilja och låt oss få ha den!

    SvaraRadera
  26. en kvinna som skrattar på huvudet åt kunskap som hon inte kan ta till sig och heller inte vill utforska borde inte kalla sig för kvinna.

    och btw

    DU HAR INGA ÅSIKTER

    en åsikt kommer från att man väger olika saker mot varandra, tänker, resonerar och skaffar sig en egen bild av dilemmat dvs. en åsikt. en människa som säger "jag bryr mig inte om att lyssna på dig och din kritik mot mina "åsikter" för jag tänker stå för dem ändå" har INGA åsikter. du har ju inte vägt för och emot. du har ju inte tänkt. du kan ju inte bemöta andra människors åsikter. och nej, att bemöta åsikter handlar inte om att nedvärdera andra med påhopp.

    och hela grejen att folk inte ska få kritisera ditt sätt att leva är ju helt absurt. "låt människor vara som de är och ha sina "åsikter"! alltså, du är medveten om att du förnekar allt vad politik heter när du för fram det budskapet?

    jag blir så ledsen när man stöter på den här typen icke-tänkande människor som skulle kunna placeras in i vilket samhälle som helst och bara följa mönster. ni är en fara för majoriteten.


    observera att jag inte kritiserar hur du uppfostrar din dotter utan din attityd till kunskap och ditt icke-tänkande.

    SvaraRadera
  27. Ur förskolans läroplan:

    "Alla som verkar i förskolan ska hävda de grundläggande värden som anges i denna
    läroplan och klart ta avstånd från det som strider mot dessa värden. Vuxnas sätt att
    bemöta flickor och pojkar liksom de krav och förväntningar som ställs på dem bidrar
    till att forma flickors och pojkars uppfattning om vad som är kvinnligt och manligt.
    Förskolan ska motverka traditionella könsmönster och könsroller. Flickor och pojkar
    ska i förskolan ha samma möjligheter att pröva och utveckla förmågor och intressen
    utan begränsningar utifrån stereotypa könsroller."

    Genus är alltså en LAG. Tänk på det.

    SvaraRadera