måndag 18 oktober 2010

Var är tummen?

...Var är tummen?
Här är jag, här är jag.
Hur mår du idag då?
Tack så mycket bra så
Spring din väg, spring din väg.



Lillsnuttan har börjat suga på tummen... Jag kanske inte är överförtjust i detta men det är fantastiskt gulligt när hon sitter och suttar på den och tittar efter oss. Jag har tagit ut den ut munnen och satt in nappen och oftast har somnat kort efter så det handlar väl om att hon är trött, vill nanna och inte själv kan säga till om att hon vill ha "bappe och snuse". Jag får helt enkelt hålla koll på när ögonen börjar gå i kors så att vi slipper får ett "suga-på-tumme-barn". Det ska ju vara lite svårare att vänja dem av vid, av förklarliga själ...

Nu ska vi åka och handla fika, vid lunch kommer Rotta och Ratilda hit på fika med deras bebisar Rilliam och Regas! ;-)

Adieu!

1 kommentar:

  1. men så sött, lilla tummen.. hihi Emilia börjar suga lite på sina händer också när hon är trött och då kommer nappen flygandes, hihi :)

    Vad gör ni imorg? ska vi kanske äta något i malmö imorg kväll eller i kph? kramkram

    SvaraRadera