tisdag 12 oktober 2010

JätteSkogspromenaden Allan!

Jamen!
Idag tog jag på mig min i princip helt oanvända Nike-skor, som jag köpta i Miami förra sommaren och åkt till Bokskogen med Titti och våra små liv. Vi gick och gick och gick och....gick!
Det var helt underbart väder och vid stora kullen mellan skogarna tog vi av jackorna för att vi svettades så mycket. Och i en liten glänta åt vi medhavd picknik på filt medans barnen sov gott i vagnarna.
Vi fikade såklart inte på bullar och Singoalla? Nej, nej Titti hade gjort fettsnåla små sallader och "kranavann"...ellor? Vi gick nog plus minus noll idag...igen!
Lätt den mysigaste dagen på länge. Fast vi sa båda två att det här skulle vi minsann aldrig göra om, men jag kan tänka mig att göra om det snart igen, trots Keilas "varningar", svartrockare som kan våldta och djur som jagar. Hur kan man vara rädd mitt på ljusa dagen?

Den fiska luften gjorde att Keila och jag däckade när vi kom hem och sov i två timmar (!). Vi är mer vana vid café-luft och shopping-luft. Men det är ändring på det nu. När jag såg kontoutdraget imorse mådde jag illa. Det är slutfikat nu. Från och med idag ska denna människa roa sig på andra sätt. Man kan tex bjuda hem sig på fika till andra. Sjukt billigt!

Fortfarande vid gott mod!

Fikapaus!

Tonfisksallad och vatten...
(Det är inte vitt bröd ni ser..)

 Titti och våra vagnar. Bebisarna lämnade vi hemma!

Bizzy mom
 Keikei tyckte det var mysigt i den stora fina
 skogen med alla trädkronor att kika på.

 Hur mysigt ser inte detta ut?
 Själv flåsade man i backe efter backe...

 Giftig eller inte... Det återstår att se.

Sista backen mot bilen... Fi Fan!

Det tog sin lilla tid att komma över den...

5 kommentarer:

  1. Ja, usch, ja....när man tänker på hur många lusentappar man fikat upp under mammaledigheten mår man lite illa ;-) Sjuuuukt billigt att fika hos andra, hehe. Puss

    Ps. Moster saknar mosters socka sinder som alltid är så glad och liknar Henke, hehe

    SvaraRadera
  2. Ojjjj ni tog den långa slingan ni, den brukar vi snabbt avvika från hahaha;)jag är lika död efter 3km rundan!

    www.halajna.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Ja man fikar upp det mesta av pengarna, och när man ändå är i stan och fikar så blir det lätt lite kläder till lillen också. Kan nog räkna på en hand dom gånger jag kommit hem utan något.
    Fina bilder! Gillar verkligen sista bilden! hahahaha

    SvaraRadera
  4. vilken miiisig dag vi hade! och idag känns det faktiskt som att jag kan göra om det igen.. lite som med förlossningen... eller!??
    =)

    SvaraRadera
  5. Tack detsamma! Har följt din blogg ett bra tag nu:) tycker det är extra skoj när man bor så nära och kan relatera till dom flesta ställen o platser:)

    www.halajna.blogg.se

    SvaraRadera