onsdag 20 oktober 2010

3 år går så fort...

Jag hittade nyss min gamla blogg på Miloo.se och har garvat en stund åt hur fan jag skrev på den tiden.
Vad var det för fel på mig? Jag var ju inte klok någonstans...
Mutta hit och jävla skit dit, fan vad jag svor!
Men det är sååå roligt att gå tillbaka och läsa vad man gjorde för tre år sedan ungefär. Tänk så långt ifrån barn jag var då och så nära jag är idag (hon ligger just nu brevid mig i soffan och pruttar så högt att hon själv blir rädd).
Lägger upp två inlägg som fick mig att gråta av skratt och minnas roliga saker. Vilken sommar, 2008!

Föräldramöte
2008-07-11 11:31

Så kom dagen...

H: Vi åker till min föräldrar i eftermiddag. Vi måste ju berätta att vi ska flytta ihop.
Jag: Men vi har ju bott ihop ett helt år, sen jag flyttade hem från London.
H: Mmmm, men det vet inte dem.
Jag: Ahaa...

Nervöst kammar jag igenom mitt hår som är fullt med spån från taken. Borstar av mig tröjan som är täckt med byggdamm och sätter på lite läppglans i mitt osminkade ansikte. Perfekt! Det får duga.
Väl innan för dörren och cirka 2 sekunder efter jag hälsat med hand släpper H bomben. "Ja, vi ska flytta ihopa".
Till min förvåning är de inte förvånade. "Det visste vi", svarar dem.
Det visade sig att det också vetat att vi bott ihop i H's lägenhet i ett år cirka. So much for discretion huh!?

När vi sitter där och äter chokladkaka ser jag genom altanfönstrena att Bibbi hoppar i soffan. (H insisterade på att hundarna skulle med). Jag ger henne en arg blick som jag hoppas hon ska se under sin för långa lugg och genom skuggorna i fönstret. Det gör hon inte. Under mrs Sieberts stol ligger Lillan och storflåsar.

Det är då jag märker det. Jag känner innan för halsringningen och upptäcker att min tröja är bak och fram. Polohästen sitter bak på ryggen och fram har jag all världens sömmar.
Ska jag rusa in på toan och vända den? Nä! Då kommer de tro jag broderat en häst därinne.
Ska jag göra det helt ogenerat, vända tröjan där och då? Nä! Då tror de jag är väldigt okapabel till att ta hand om mig själv.

Så jag sitter kvar, med tröjan bak och fram. Och när vi ska lämna huset backar jag mot bilen. Och ler! Och hoppas jag inte ska snubbla för att jag går baklänges.
H asgarvar av det mer hysteriska slag när vi satt oss i bilen. Han tyckte det gick jättebra. "Jo, tack" säger jag, räknar min oduglingar till hundar och vänder på tröjan...


Bibbi krämar...
2008-08-14 15:08

Jag till H: Har du eee...?

H: Nä... Har du?
Jag: Jag tror Bibbi behöver komma ut och kräma...

*ASG*

Mycket riktigt Bibbi behövde kräma, rejält.

Lite senare:

Jag till H: Bibbi är dålig. Riktigt dålig. Jag kunde inte ens ta upp det med bajspåse.
H: Var det så att man kunde ta upp det med sugrör?

*ASG*

Det är tur man kan prata om allt.


Krämar'n!


Fler inlägg från min gamla blogg hittar ni här.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du skriver för härligt, både då o nu. Roade mig med att kika in på din gamla blogg :-) en stund. Blev allt lite gladare :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym som följer din blogg21 oktober 2010 kl. 22:47

    "Då kommer de tro jag broderat en häst därinne." Hahaha, skrattade högt då jag läste det.

    SvaraRadera