torsdag 7 oktober 2010

Mamma-maffian

Igår gick Keila och jag ut på stan för att träffa våra söta mamma- och bebisvänner på ett fik, (det fick bli nere på Hansa då EH var upptaget av 700 andra mammor och barnvagnar).
Vi åt lunch ihop och gav bebisarna mat och snackade om allt mellan himmel och jord. Tänk att för lite mer än ett halvår sedan kände vi inte varandra och nu känns det som vi alltid hängt med varandra och fikat med våra små bebisar. Konstigt det där!
Efter en låååång pratstund gick vi en liten runda på stan inna jag slank inom iisa för att snacka bort lite tid med fina Luisa. När Henrik var färdig med träningen klockan 17 hämtade jag upp honom och så åkte vi till mina föräldrar där "Dannis kyckling" (en kyckliggryta pappa döpt efter mig för att jag är så galen i den) stod på menyn. Vi skulle diskutera vår kommande resa med dom och ge lite detaljer hur det ska gå till med min lillasyster som ska följa med som nanny.
Så mysigt det ska bli. Den 24:e ger vi oss av... Hela lilla familjen!

 Skruttungen med sin lilla docka. 
Keila tar av dockans rosetter i håret hela tiden.
Avundsjuk?

 Busar med leksakerna i soffan.
Det är mycket roligare där jämfört med babygymmet, (såklart!)

Idag ska vi träffa lilla Lotta och hennes William. Lotta tycker vi ska åka på tjejresa till New York nästa höst och shoppa och dricka goda drinkar. Jag är såklart med på noterna ;-)
Men först ska jag kolla Raffes hemsida efter söta babykläder som Keila kan önska sig av tomten.

Fortsatt trevlig torsdag!

2 kommentarer:

  1. Gullunge, så härliga bilder.
    Hälsa Henrik så gott o pussa Keila från mig. Vi ses imorgon.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med resa, var ska ni åka någonstans?

    Och så himla söt hon är, en av de sötaste bebisarna jag sett någonsin! :)
    Min vän väntar också en liten asiatisk flicka, ska bli så kul när hon kommer. (emmelinenaslund.blogspot.com)
    Kram kram

    SvaraRadera