tisdag 19 oktober 2010

Välkommen in till Keila

Äntligen har vi gjort färdigt Keilas rum, bara ett halvår sent.
Men i helgen fick vi tummarna loss och fixade och trixade.
Det blev precis så jag ville ha det och Keila verkar nöjd.
Vi saknar en matta att ha på golvet bara, jag vill ha en ABC-matta i pastellfärger. Mamma och jag har letat hela sommaren utan att lyckas. Någon som vet var man kan få tag i dem?
När vi kommer hem från vår semester tänkte jag avveckla amningen och så småningom låta Keila flytta "hemifrån" in i sitt eget rum. Det känns frukstansvärt sorgligt men hon börjar ju bli stor.
Jag tycker fortfarande hon är för liten för att bo i eget rum så vi får se hur det blir när vi kommer hem.

Keila inspekterar och godkänner,
 speciellt lampan från farmor är rolig att titta på.

Tavelhyllan som jag fick i present av min syster gjorde sig fin i "Rose".

Breda fönsterkarmar kan bli mysiga med kuddar och filtar.

Skötbordet, som vi slipper ha i vardagsrummet!

Fina bokstäver från kompisen Matteo får hänga på dörren.
Så att vi inte glömmer vem som bor här inne.


Här ska sängen stå när det är dags...
Vi väntar ett tag till dock, hon är ju fortfarande bara en liten bebis ;-)

11 kommentarer:

  1. Åååhhh det är så fint i lill skruttans rum!! Gillar speciellt pilates bollen, som en reminder från förlossningen liksom!!! puss och kram

    SvaraRadera
  2. Tjoho! Jag vill tipsa om tävlingen i min blogg där man kan vinna valfritt barnsmycke! http://joosefinea.blogspot.com/2010/10/tavling-karamell-design.html

    SvaraRadera
  3. Leia flyttade in på sitt rum för flera månader sen. Dock är det precis mitt emot vårt rum och ungefär lika många meter till hennes säng som det var i vårt förra sovrum i förra lägenheten :P Har fortfarande inte hittat några bra tavlor till hennes rum :/

    Ja, armen ser FORTFARANDE för j-vlig ut. Måste ha banage på, säger Martin. "Så folk inte tror att han slår mig". HAHA! Fattar inte att jag kunde så sånna blåmärken. Men visst. En hund på typ 60 kg som hoppar mot en skapar väl blåmärken.
    Händelsen är polisanmäld. Ägaren lär bli underrättad att det är polisanmält iaf. Förhoppningsvis blir det nåt av det!

    Kram på diG!

    SvaraRadera
  4. gud så mysigt hon har fått det, vi saknar er också!! snackade lite med Janni om en eventuell snabbdejt imorrn kväll?

    klart hon ska få sova lite till inne med er, Ellen sover ju fortfarande inne hos oss, hahah kanske dags för en flytt, men nej känns inte rätt ;)

    puss o kram på er

    SvaraRadera
  5. jätte jätte fint blir det verkliegn inne hos sötaste lilla Keila. Vi eller henke menar jag, håller på at fixa färdigt Ellas rum, nu är det bara lister kvar, sedan ska jag flytta in möbler och annat. ska bli super skoj, men jag tönker då flytta in lilla bebisen så fort det är klart.. det borde hon klara =) hoppas soffan blir god och att mannen din gilalr den. kram på er

    SvaraRadera
  6. Hej,

    och stort tack för den underbara lila overallen! Ser fram emot att se Doris i den imrgon, när vi går med Daisy till dagis. Och tack för den supersöta napphållaren!

    Rummet är så fint - precis som vi vill ha tjejernas rum (om det någonsin blir färdigrenoverat...). Härligt med massa vitt och fina pasteller. Har ni själva målat skåpet? Letar själv efter ett sånt, tänkte måla det svagt rosa...

    Kram och tack igen!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Nänä, hon är alldeles för liten. man ska ha koll på andning, annat hemskt, typ en hemsk förkylning, slemhosta, hög feber som kan övergå i kramper och dyl. Får inte glömma att en baby kan få virusar också, när man minst anar det!!! Särskilt denna årstiden, de ska allt vara äldre än 6mån Danny. Så små barn sover bäst nära sin mamma o pappa. Puss mormor <3

    SvaraRadera
  9. Aaajaaa nu överdrev du allt. Gör mig inte mer nervös över sjukdomar :)
    hon får stanna ett tag till hos oss, jag menar Ellen är snart ett år! Så då kan vi också. Henrik och jag är överens ;)

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Brukar läsa din blogg regelbundet men dålig på att lämna kommentarer... Vilket otroligt fint rum lilltjejen har fått!!! Har en pojke som är i Keilas ålder och vi har varit i valet och kvalet om han ska flytta in i eget rum eller inte. Han sover nämligen väldigt oroligt och vi tänkte att nån av oss kanske störde honom. Dock sa hon på BVC att de händer så mycket i deras utveckling nu och ska vi flytta honom ska vi göra det innan han blev 5 månader eller vänta tills efter 8 månader för nu börjar han inse att han är en egen person och att vi kan försvinna =). Nu är det ju säkert olika från bebis till bebis, men man ska göra det när det känns rätt för en själv. Och det kommer säkerligen bli några nervösa nätter då man sover superdåligt ;).
    Ha en bra dag

    SvaraRadera