fredag 22 oktober 2010

Mamma eeee tjoooock...

När vi lagt Keila för natten vid nio händer det ibland att hon vaknar till och vill ha nappen eller så vill hon bara att vi ska springa lite...
Oftast sitter Henrik och jag ute i soffan och tittar på tv när vi hör henne, vi kör varannan gång som det jämnställda par vi är. När jag går in säger jag alltid till Keila: "Mamma eee häääär!" med min mjukaste röst och då blir hon tyst, antingen somnar hon eller så väntar hon på nappen och somnar om igen. Men "Mamma är här", är de magiska orden. Jag förstår ju att det är ljudet av min röst som gör henne lugn. Men det känns ändå bra att hon vet att om hon så mycket som piper så kommer mamma springande. I alla fall nu när hon är liten.

Igår tassade jag snabbt in och sa, fortfarande med min mjukaste röst "Mamma eee tjooock!" Och därefter fick jag kasta mig ut ur sovrummet igen för att jag höll på att dö av skratt. Var kom det ifrån? Vadå tjock?

Är det det undermedvetna jag som talar till mig själv? Som försöker få mig att gå ner de där sista 3-4 gravidkilona?
Jag fnissade hela kvällen åt mitt påhopp på mig själv...
Och ja för Keila spelade det ingen roll, antingen håller hon med, mamma är tjock, eller så hörde hon bara min röst och somnade gott om. Jag hoppas på det senare.

Vaaa? Är min mamma tjooock???
Går det i arv??!

14 kommentarer:

  1. hahahahahahahah så jäääääääääävla roligt!!!!!
    Å vilken bild =)=) studentfoto på den :P

    SvaraRadera
  2. Haha sötaste bilden :)
    Min flicka heter Zin :)

    SvaraRadera
  3. hahaha så roligt! o vilken underbar bild!! =)

    SvaraRadera
  4. så söt!

    NY TÄVLING! Vinn 100 matservetter i valfri färg och tryck!
    http://michelledelice.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Hej Danni, Keila o Henrik!
    Du är för rolig du, vilken bild på Keila, tog precis en klunk kaffe när jag såg bilden, vilket resulterade i kaffe i hela köket, hm. Det är som dom säger, en bild säger mer än 1000 ord men texten var klockren. Hoppas ni har det bra o mår bra. Ni packar väl för fullt nu. Skulle hälsa så gott från Ålesund. Vi syns o hörs. Pussa Keila o hälsa Henrik så gott.
    Go kram
    Essie

    SvaraRadera
  6. Hahahaha, åh, fan va ball! Känner igen det..har också råkat säga nåt sånt knasigt, men ditt var lite roligare. Härlig bild!! Din blogg är för härlig att läsa btw!

    /Josse och Nelly

    SvaraRadera
  7. haha du är för underbar, och du är INTE tjock!! Sötaste bilden på lilla busan!! oo nu åker ni ju snart, bara så du vet så är jag inte alls avensjuk...haha bara LITE!! Viiiill också!!
    Pusspuss ha en mysig lördag!

    SvaraRadera
  8. Ha ha, du e så rolig! Här är en mamma som verkligen e tjock, enligt henne själv iaf! Gick upp 27 kg under grav och har ärligt talat inte vägt mig efteråt, men har en hel del kvar på mage och lår iaf! Tänkte ta tag i det efter jul, är ju trots allt endast tre månader sedan jag födde barn ... Men det är inte kul och sååå ovant att se ut såhär! :/

    Kram på er!

    SvaraRadera
  9. SAKNAR ER <3 vi måste ses direkt när ni kommer hem! puss på er

    SvaraRadera
  10. Hahahahaha...! jag dööööör!

    Vimsigare mammor än oss får man fan leta efter!

    SvaraRadera