måndag 16 augusti 2010

Vem är du?

Och vad har du gjort med min Keila?

Idag är det verkligen varannan-minut-humör för vår bebis här hemma.
Ena stunden gråter hon högt och tårarna sprutar och i nästa ler och "snackar" som om ingenting har hänt. Jag var helt rådvill och ringde mamma för att höra vad jag skulle göra.
Aldrig förr har jag sett sådant humör hos lilla snäckan. Hon brukar aldrig gråta eller vara på dåligt humör. Dessutom har hon sovit större delen av dagen och det brukar hon inte heller göra. Hon är alltid vaken på dagen och sover på natten. Det ska bli sådär lagom kul och se ifall hon sover något inatt...
Just nu sjunger Cornelia "Trollkarlen Lurifix" för henne och hon lyssnar tyst med nappen i ett stadigt grepp i handen.
Bra humör just nu alltså... Väntar spänt på nästa attack. Själv tror jag att hon ha lite magknip, hon har inte fyllt blöjan sen imorse och hon brukar bajsa flera gånger om dagen.


Somnade utmattad i min famn innan...
Visst är hon lik Vendela (min systerdotter) här?

Happy moment i mössan från lånemormor Esther.
Tack vare Anita Hegerlands "Trollkarlen Lurifix".

Hålla "bappen" är mycket roligare än att ha den i munnen...

7 kommentarer:

  1. Hoppas hon somnar i natt. Jättesöt på nedersta bilden:). Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha exakt så där är Ellen också idag, har kommit på vad det är som är felet här iaf.. Fler tänder på g!! hon har till o med fått lite feber nu på kvällen... jäkla tänder! inga på g hos keila? hoppas ni får sova gott i natt iaf... ska åka ner till Höllviken o hämta Armbanden imorrn, Mamma sa att det vita var galet fint ;) får nog bli ett sånt till Ellen när det andra blivit för litet! kram på er

    SvaraRadera
  3. Verkar som om många barn varit lite märkliga idag. Elias har också varit lite märklig och inte betett sig som vanligt. Och jag pratade med en väninna som också sa att hennes kille betett sig märkligt hela dagen. hahahahahaha

    Supersöt Keila, och supersöt mössa!

    SvaraRadera
  4. Kan bero på det fuktiga och kvava vädret:( Märker på mina att de varit lite små gnälliga från & till & varit väldigt varma! Vi hoppas på en bättre dag imorgon. Hoppas er söta prinsessa sussar gott inatt. Kramar!

    SvaraRadera
  5. oo stackars lilla hjärtat.. hoppas ni får en bra natt! det kan ju bero på detta klibbiga och hemska vädret kanske? Puss på er

    SvaraRadera
  6. Åh, hon e ju bara så söt!!

    Kan ju vara magen som du säger?
    Kan ju även vara tänderna! Har du kännt om det e några på gång? För det måste ju bara göra såå ont!!
    Kalle, skiftar också i humör å det e tänderna, han e varm och vill en massa=)

    Kramen

    SvaraRadera
  7. Ååå shit låter som du beskriver vår Matea!! hon var exakt likadan igår. I flera timmar. Såg inte tendenser på att det var magen i alla fall. Som hon gallskrek för att sedan bli tyst och gurgla. och att jag hade feber gjorde inte saken bättre. Måste ha varit den kvava värmen som många nämner. För när jag tog av henne naken blev hon lite lugnare. Idag är hon dock lika ljuvlig som alltid :) /Natti

    SvaraRadera