tisdag 24 augusti 2010

Nyss så träffa' jag en krokodil...

...som körde runt i en bil
Han var så tjock och fet, och spela på trumpet
Och bilen var för trång, och svansen var för lång
Så den fick ligga på ett flak där bak.

Jodå...så att eee...
Idag har minsann mamma Danni varit på sångstund med Keilisen vid Fridhemstorget. Keila älskar när man sjunger för henne. Oavsett om det är på svenska, italienska eller engelska så stannar hon upp, slutar sutta på nappen och bara lyssnar. Det bästa är om hon är lite trött för då somnar hon på studs om man sjunger lite. Eller så låtsas-somnar hon för att hon vill att jag ska sluta... Kan vara så med.
Hur som haver (barnen kär), lite gudigt var det allt med tanke på att det är kyrkan som anordnar men det var riktigt kul att se alla dessa barn bli helt till sig i trasorna då alla började sjunga och göra rörelser till musiken. Dit ska vi helt klart gå igen.
Efter sångstunden fikade vi världens billigaste fika. 11 kronor för ett glas saft och två halvor frallor med ost på. Slå den Espresso House!!!

Nina och lille Zack redo för de höga tonerna...

Mååånga barn.

Sötnos

Lisa med Matteo som är en van sångare. Matteo till och med sjöng på vägen hem.

Jag och Keikei

Efter sångstunden gick Keila och jag hem för att svida om till lite festligare kläder eftersom att vi skulle på invigning av Marlene Birger-butiken på Baltzargatan här i Malmö. Keila fick bära klänning och jag tog tunika från just Marlene och vita jeans.

Därefter gick vi en runda till Koi med Soheil, Luisa, Macki och Jani. Jag åt min älskade Laxtartar och Gyu Cheezu. Jani la beslag på Keila och därefter tog Soheil över så jag var i princip barnfri hela kvällen.

Alldeles nyss kom vi hem och Keila fick ny "jamis" och mat och sover nu stenhårt efter vår fullspäckade dag. Imorgon sover vi länge tycker jag...

7 kommentarer:

  1. vi ska också på sångstund snart. det ska faktiskt bli super mysigt. Får se vad lilla damen tycker om det, men hon brukar gilla när ajg sjunger här hemma (förstår inte hur =) kram på er

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut på sista bilden!! Jag tycker vi får köra en fika på Aldos snart, lite pasta och sen kaffe & glass!! håller tummarna för sovmorgon imorrn!!! sov så gott! kram o puss

    SvaraRadera
  3. Ja kyrkan brukar ha bra saker för barn:). Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, krokodilsången är söt! Fick lära mig en (inofficiell)vers 2 härom dagen:

    Nyss så träffar jag en dinosaur' som var så söt och så rar. Han sa han hette Rex och åt mariekex och mamma hon var skraj och pappa ropar aj, för lillebror, han gömde sig i hans kavaj. aj,aj,aj,aj

    SvaraRadera
  5. Finns en vers om en elefant också som vi sjunger på ÖF, men den har jag glömt...

    SvaraRadera
  6. Såg att jag fick reda på att jag var gravid samma dag som du, fast ett år isär såklart. Jag är väldigt glad att jag såg din blogg då för ett år sen...jag känner som du kände för ett år sen. Glad men orolig och nervös samtidigt..hur ska detta gå?...tack för dem orden iaf!

    SvaraRadera
  7. oo vad roligt med sångstund!! så mysigt!! Kommer ni till dk nästa vecka? kramar

    SvaraRadera