tisdag 10 augusti 2010

Från bebisfika till barnkalas

Idag började vi dagen i Trelleborg hos mina föräldrar. Vi sov hos dem inatt eftersom jag haft ont i min fot och behövde hjälp med Keila. Henrik kom dit efter jobb igår och det blev mat, vin och snack långt in på natten i uterummet.
Vi började planera för en långresa i Usa, förhoppningsvis med start den kommande våren.
Tanken är att vi ska flyga till New York och därefter köra till Washington och Chicago. Året därpå kör vi västkusten och vidare år tre södern. Jag vill se så mycket som möjligt av Amerika.

Efter en god frukost körde mamma, Esther Keila och jag till Helsingborg. Jag skulle träffa upp mina mammakompisar för en runda på stan och en god bebisfika. Det blev som vanligt alldeles för mycket snack och för lite shopping. Men tur är väl det?

Keila med sin nya väninna Emilia, det är 3 dagar mellan tjejerna.
Bilden har jag snott från Janni!

Alla våra tre söta tjejer på samma bild! Ääääntligen!

Därefter åkte vi i tråkiga bilen till Malmö igen.
Tur att man kan roa sig med mammas diadem.

Det var kalas för lilla Emi som fyller hela sex år idag!
Här är Keila med sina farföräldrar och pappa.

Bibbi fick också gå med på kalas.

Alla barnen i trädgården. Födelsedagsgrisen sitter i mitten i soffan.

Pappa och Keikei

Henrik med två favorittjejer.

Nu har vi precis lagt Keila i nya sängen. Vi har idag bytt från lilla sängen till riktig och stor spjälsäng. Känns lite vemodigt, men det var dags.
Än så länge sover skruttan hur gott som helst. Jag bäddade mysigt med nya spjälsängskyddet, frasiga lakan och ny kudde.

Nu ska jag drömma om att få resa bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar