fredag 20 augusti 2010

Keila "Badgrodan" Siebert

Idag var det äntligen dags för babysim på Rund och Sund. Vi fick i sista stund plats i en extrainsatt grupp på fredagar. "Grattis alla ni som har babysim på fredagar" började instruktören. "Ni kommer få lugna fredagskvällar framöver...". Det gillar vi!
Keila var helt i extas när vi kom in i omklädningsrummet. Hon "snackade" och tittade storögt på de andra bebisarna som skrek och grät. Hon fick på sig en badblöja och jag fick på mig en bikini som jag i sista stund varit inne på Twilfit och köpt, 20 min innan kursen började ;-)
Typiskt mig att inte vara ute i god tid! Ellerhur?

Laddad till tusen!

På väg ner i det blå...

Doppar tårna försiktigt! Wiiiih...mysigt!

Här håller jag Keila i huvudet och sen flyter hon själv.
Jag ville först inte släppa om ryggen på henne så instruktören fick dra bort min hand. Instinktivt höll jag hårt om henne för att hon inte skulle hamna under vatten.
Men hon kan ju flyta, som alla andra...
Wiiih vad det går. Keila älskade att simma i poolen.
Hon log och skrek till de andra barnen.
Ungefär som "Hallå!? Fattar ni!? Vi simmaaaar!"



Efter babysimmet somnade lillskruttan stenhårt.
Hon var helt utmattad efter en halvtimmes simning.
Jag, Keila och lillmoster Cornelia träffade upp Nina och lille Zack på Noir bakom Lilla Torg för en fika och lite bebissnack. Det var sååå längesedan jag träffade Nina och vi hade en hel del och prata om. Det färskaste minnet jag har av henne är nog på (ja, jag tänker skriva det...igen) ett bord i Båstad för x antal år sedan. Men det är en helt annan historia!

Nina och hennes lille goding Zack som jag tycker är en kopia av pappa Fred.
Vi ska förhoppningsvis ses nästa vecka igen och gå och sjunga med bebisarna.
Jag hade iofs tänkt mima...

Lillmoster (dagens fotograf) och Keikei fikar.

7 kommentarer:

  1. Åh så mysigt och roligt! Längtar till vi ska börja på torsdag!

    SvaraRadera
  2. det verkar ju super mysigt med baby sim. Det måste vi gå på sedan. keila är såååå söt. kram

    SvaraRadera
  3. Oh vad mysigt ni såg ut att ha på babysim:)

    SvaraRadera
  4. Mopsters lilla badgroda, så fin!

    Vendela vill också säga en sak:

    knlnui onnn vgbui6 g mt78 87t

    Tror hon försökte skriva att hon köpt en liten present till Keila på resan :-) Så hoppas vi ses snart! Min mobil är död och jag har förmodligen glömt sladden i Nice (för här är den inte!), så vi går bort till mamma o pappa på vinst och förlust nån gång under dagen och ser om ni är där. Puss

    SvaraRadera
  5. Sötaste badgrodan jag sett! va kul med babysim, tänkte jag också gå på med Ellen när hon var yngre.. men gav upp den idén när det visade sig att jag fått en badkruka!

    hörs om tid för nästa mammadejt, längtar redan!

    kramo puss

    SvaraRadera
  6. Heej på er sötisar!! ooo så mysigt det ser ut, vi ska också på det om två veckor!! :)

    Ja det var det jag tänkte på att den var svart, men men man kan ju inte va överpetig :)

    Ha en mysig helg nu så hörs vi om nästa vecka!! kramar

    SvaraRadera
  7. Jag följde med en kompis och hennes bebis på babysim i våras och tyckte det var helt fantastiskt! Så mysigt att umgås tillsammans i vattnet. Längtar verkligen till Leon och jag kan börja, det år bli framme i oktober när han växt till sig lite :-)

    SvaraRadera