måndag 30 augusti 2010

En vanlig dag i våra liv

En alldeles vanlig dag i mammaland kan gå till såhär:
Denna morgon, då Keila fyllde 4 månader, väckte hon mig vid sju (!) och jag gav henne mat halvsovandes varpå hon somnade om och sov till halv tio (Yes!).
Då börjar vår dag och lillskruttan får sitta i babysittern medans jag plockar undan lite, diskar, duschar och gör mig i ordning. Hon flyttas med till det rum jag befinner mig i. Oftast jollrar hon och "pratar" med djungeldjuren. Har hon däremot en dålig morgon gnäller hon och tittar efter mig. Hon vill då att jag ska ta upp henne och bära runt på henne men hon får vackert sitta kvar. Det roliga med Keila är att hon aldrig skriker eller blir vansinnig, hon bara gnäller när hon inte vill något, (eller vill något). Men det kan vara minst lika jobbigt! ;-)

När jag var färdig och Keila påklädd körde vi till Granbackens Barnavårdcentral i Videdal eftersom att jag ville byta BVC. Det var drop-in och jag såg chansen.
Jag kände direkt att det klickade mellan mig och den gula lilla villan i slutet på Granbacksvägen. Och inte blev det sämre när en snäll Gunilla tog emot och gullade med både mig och Keila. Vi fick väga och mäta direkt och skrevs in på momangen.
Jag har varit missnöjd med min förra BVC eftersom att dem har på tok för många barn och att det går alldeles för lång tid mellan gångerna. Jag vill gå på kontroller när Keila fyller ny månad och inte halva månader. Hon fick sina tremånaders-sprutor när hon var 2,5 månad osv. Mötena på förra BVC gick på 45 sek, in och ut. Jag menar...vem vill ha det så...? ;-)
För någon som kunde spendera timmar hos MVC-sköterskan Anki kom ju detta som en chock!
Vadå? Inte sitta ner och snacka? Hur mår ni? Hur går amningen? Har ni några frågor?

Jag och Keila kommer trivas så bra på Granbacken. Vi fick träffa en underbar Jenny som tog sig tid och berättade för oss om smakisar som snart ska introduceras för lillskruttan. Det gillar vi!

Keila väger nu: 6660 g
och är: 61 cm lång
"Det var ju lite sexigt!", sa sköterskan

Efter BVC åkte Keila och jag för att träffa upp Camille och Lulu (Louise) på Mormors Bageri på Entré och snackade bort ett par timmar. Vi fick till och med fika om! Då fikar man länge, haha! Camilles lilla tjej föddes den 18 juni och är halvkinesiska och såklart supersöt.

Keila, Camille och lilla Lulu fikar.

Sötisar.

Keila passade på att sova den vanliga eftermiddagsluren vid tre.

Efter fika-eftermiddagen hämtade jag upp Henrik på Koi och därefter for vi till svärföräldrarna och åt medhavd sushi. Massor av sushi till och med... Gott!


Grönt te, ginger ale och Yokos sjögrässallad.

Inlagd rättika.

Efter middagen for vi till Matilda och Robert där Keila nästan kramade kläderna av lille Vegas. Vi "hyrde" lite filmer och så var det marsch hem till badbaljan för Keila som var väldigt trött och gnuggade sig i ögonen både en och två gånger. Efter Johnson and Johnson-barnpuder, ny "jamis" och amning slocknade lilla prinsessan och sover gott till imorgon bitti då nya äventyr väntar.

Själv varvar jag ner i soffan och surfar resor med Leila på andra sidan telefonledningen.
Var ska vi åka? Det är frågan...

4 kommentarer:

  1. så mysigt... kommer ihåg när jag var mammaledig o Sezar åxå va så liten.. så himla myyysigt! åh vad jag saknar! lilla söta Keila...supergo =) kram

    SvaraRadera
  2. Lite sexigt, hahaha. Tur att du bytade, verkar redan som ett bättre ställe! Grattis till mosters lill-skrutt i efterskott, glömde ju helt bort det i all inskolningsstress!

    Ring när du vaknat, vi måste boka Pomp de Lux!!!. Puss

    SvaraRadera
  3. keila verkar va en snäll bebis :))) äter o sover hon alltid på samma tider? vår matea lägger sig runt 22.00 hon e två mån k'nns lite sent. o hon har en del rutiner men det kan se lite olika ut på dagarna. men detkanske kommer kram /Natti

    SvaraRadera
  4. Åååh, så gott det såg ut med sushi, Mums=)
    Var ligger Koi?

    Lilla Keila otroligt söt som vanligt!

    Kram

    SvaraRadera