onsdag 11 augusti 2010

tv-tittande

Här hemma är det inte bara jag som älskar att ligga i soffan en regnig dag och titta på tv. Speciellt nu när min fot gör så ont efter stukningen... Lillskruttan fastnar alltid i något på tvoch är helt inne i ett program när jag gång på gång försöker fånga hennes uppmärksamhet.
Hon älskar så klart färgerna på rutan och förstår som tur är ingenting av Two and a half men än.
Jag vill minnas att jag hört någon säga att små barn inte ska titta på tv.
Är det så? Och varför? Någon som vet?


Bibbi och Keila ser ett gammalt avsnitt av Beverly Hills 90210.
Popcorn till det?

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Keila är nog en av de sötaste små bebisar jag har sett! Såååå söt!
    Idag är de en riktigt krypa upp i soffan dag med regnet utanför.
    Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Hej gumman, tack för igår!! Emilia tittar också massor på tv, hihi vi har legat hela förmiddag och sett på unga mödrar som jag sparat, haha! vet inte om det inte är bra för bebisarna? men en stund kan väl inte göra något? ha en fortsatt mysig dag!! kramar på er

    SvaraRadera
  3. Jag har hört föräldrar som stolt berättat att deras barn minsann inte suttit framför ngn tv som roat dem, de har själva roat dem!

    Jag vet inte om det är ngt att stoltsera med, jag såg nog ganska oimponerad ut när jag fick höra det....

    Måste ju vara mysigt att sitta ner tillsammans och bara glo på burken! Det tycker jag ni ska fortsätta med! Ser skönt ut..

    SvaraRadera
  4. jag önskar att vår lilla kunde roa sig själv, hon behöver konstant underhållning när hon ligger själv o då e hon bara 5 veckor.

    har hört att tv-tittande (på kvällen) kan göra barn oroliga för det blir för mycket för ders hjärnor att ta in. vilket kan leda till skrik o gråt. /Natti

    SvaraRadera
  5. Det var någon mamma som en gång sa till mig att barn som sitter mycket framför TVn kan utveckla epilepsi. Men jag vet inte hur mycket man ska lyssna på sådant. Jag menar....det är inte så att dom sitter i timmar framför TVn. Äh, gillar gullungen det så varför inte tycker jag! August tittar också på TV. :-)

    Förresten, hur är det med foten? Synd du inte kunde följa med sist, får bli en annan gång!

    Kram

    SvaraRadera
  6. God kväll..Vet inte om vi har pratas vid innan eller inte..men tycker du har så söt blogg :) kram

    SvaraRadera
  7. Det är för mycket intryck för små barn. Därför det finns barnprogram med få objekt i rutan samtidigt och utan snabba växlingar mellan bilderna.

    SvaraRadera