torsdag 19 augusti 2010

Mamma-bebis-träff

Idag har varit en helt perfekt dag. Keilas sura humör har varit långt ifrån Malmö. Idag vaknade en solstråle vid nio och skrattade och "snackade" med nallarna i mobilen ovanför sängen. Jag sov vidare ytterligare en timme med Keila snickesnackandes i bakrunden.
Därefter tvättade Henrik och jag fyra maskiner tvätt innan jag duschade och gjorde mig och Keila i ordning för dejt med mammamaffian.
Vi träffade upp Janni och Hanna och deras små tjejer i stan där vi fikade och shoppade. Det blev ingen shopping för mig dock, jag sparar pengarna till kommande resan...

Keilas outfit idag gick i blått. Ljusblå tunika/klänning från Zara,
Mary Jane strumpor från Trumpette och mössa från Tokyo.
Detta resulterade dock i att en man kallade stumpan för "lilla killen" i mataffären innan.
Keila tog som tur är inte illa upp!

Happy blue baby!

Under fikastunden på Waynes sov Keila gott.
En riktigt lång nap på 2,5 timme gjorde att hon varit vaken
sen dess och alldeles nyss slocknade för natten.
20.30 - Perfekt!

Hanna och Janni och deras små tjejer fikar.
Lägg märke till lilla Ellen som är en riktig linslus.
"Är kameran framme? Då smajlar vi..." Sjukt rutinerat Ellen!

Äntligen var Keilas lilla babyarmband, (samearmband), färdigt som hon fick i doppresent av Esther och Hildegunn. Visst är det sött? Tusen tack Esther och Hildegunn!


Jag beställde det av Hanna eftersom hennes släkting i norr gör dem. Jag är så nöjd och tyckte att vitt och rosa passade så bra till alla Keikeis kläder.
Vill ni beställa till er lilla bebis eller till er själv kan ni göra det via Hannas blogg/email.

Nu ikväll körde Keila och jag till mormor och morfar
eftersom att pappa jobbar hela långa kvällen och natten.
Här busar Keila med mormor och lillmoster Cornelia.
Trollkarlen Lurifix är bäst!

4 kommentarer:

  1. Vad mysiga mammaträffarna verkar. Kram

    SvaraRadera
  2. tack för igår gumman! det vita armbandet är SÅ fint, måste bli ett sånt sen :) hoppas ni får en mysig kväll! kramar

    SvaraRadera
  3. Lilla damen är ju såååå söt i sin blåa klänning, underbart att allt inte måste vara rosa =) kram på er.

    SvaraRadera
  4. mysigt verkar ni ha haft det! Så fin er lilla Keila är! Härligt att du skriver ut var hennes kläder kommer ifrån :) /Natti

    SvaraRadera