måndag 28 november 2011

Första advent

Igår var det ju som bekant första advent och eftersom att vi flyttar på onsdag har vi inte julpyntat.
Det kommer jag göra så fort vi fått alla grejer på plats i nya lyan.
Men vi firade som vanligt första advent hos mina föräldrar med glöggmingel med mina kusiner och hela stora familjen. Mysigt och blåsigt och lite oroväckande tio grader, så börjar årets jul...
Förra året var det snö vid den här tiden...

Henrik och jag var inte så tuffa igår men vi mös riktigt mycket med vår Keila och avslutade kvällen med kebab och spel med mina syskon. (Bra så att ni vet så är VAKNA plural och VAKA singular...) Dagens ungdom skrämmer mig ;-)

Nu har vi precis kommit hem till Malmö och jag har börjat med packningen. Hujeda mig! Det tar aldrig slut...

Tre små kusiner hjälper mormor/farmor att klä granen.
Min storasysters Vendela, Keila och min lillebrors Julian.

Naturals! Lägg märke till Vennas "lackisar". Och Keilas klumpiga UGG.

Man kan smaka på julpyntet, vissa grejer är ju ätbara...

Kolla denna! Ser ju som om han inte gjort annat än att klä granen förr.

Perfektionisten!

Finsmakar'n
Klänningen är en kofta och kjol som sitter ihop och är från Ralph Lauren.


Alexandra och Sophie hade gjort lussebullar och det var härligt gott sådär dagen efter ett bröllop ;-)

Tjejernas nästkusin Milly hade ett och annat trick att lära ut.
Keila sög åt sig som en wettextrasa. Det blir nog än mer bus hemma nu...

Flickorna.
Keila, Vendela, Jimmys lilla Milly och Jannicas lilla Leia-Bianca.

Killarna.
Nicholas, Liam, Victor och lille Julian. 

Söndagen avslutades med Pippi och "jamis" medans vi spelade spel.

Och så började måndagen med högläsning och Gud nåde den som inte sitter tyst och lyssnar ;-)

Keila och "Guckan" lyssnar intresserat.

Tack för en mysig första advent underbara familj.



Bilderna har jag snott från systers blogg.

5 kommentarer:

  1. Vilka fina kort! Så mysigt med såna traditioner! :D

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på finaste kusin-trion! hoppas du kan slita dig från flytten en timme eller två imorrn!!!

    btw.. skyr finns på typ maxi & Coop!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åhh vad mysigt o vilka små gullungar!!!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med sådan tradition :-) Ha en mysig flytt nu då :P

    SvaraRadera