söndag 12 augusti 2012

"Min mamma!"

Jag vill bara visa er en present som Julian fick idag. Det är ett handgjort lapptäcke som Sophies väninna Malins mamma gjort.
Med insydda bilder tryckta på tyg med Sophie, Rasmus och Julian.

"Min mamma!" sa Julian när han såg den.
Och så, "min mamma e min nutt!"

Inte ett öga torrt.
Jag uppdaterar med massor av fina bilder från dagen imorgon.

Update från Sophies väninna Malin:  
"Det är min mamma som gjort täcket och hon sa att hon tryckt bilderna hemma. 
Riktigt hur hon gjorde kan jag inte säga nu men jag kan ta reda på det. Jag vet att hon framkallade bilderna och köpte någon form av färg och gjorde det själv. Det går givetvis även att beställa via ett tryckeri. Om du vill kan jag ta reda på hur hon gjort det och ge dig ett svar via mejl. Kontakta mig i så fall på m_janstad@hotmail.com"

26 kommentarer:

  1. Wow! säger jag bara. Vilken fantastiskt present och vilken underbar reaktion! Förstår att ni blev rörda för det blev jag som inte ens känner er.

    SvaraRadera
  2. wow, vilken present, vilken omtanke och kärlek den är gjord av, oh vilket fint och underbart minne för Julian, jag är fullkomligt mållös över kreativitetet, kram till er alla

    SvaraRadera
  3. En sån underbar gåva!! Han kommer uppskatta och näs med sig den hela livet.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint... kan slet ikke finde ord! Wauw <3

    Kram

    SvaraRadera
  5. Inte ett öga tort här heller!!! Vilken fin present!!!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar present, så oerhört fint. Det blir ett fantastiskt minne för Julian. Och efter hans kommentar är inte ett öga torrt.

    SvaraRadera
  7. Anna mamma till Svea13 augusti 2012 kl. 08:49

    Ååå så fin, viken underbar present till finaste Lulle :-) blir såå rörd...tårarna rinner så förstår att det inte var ett öga torrt igår! Många kramar

    SvaraRadera
  8. Vilken "livspresent"-helt otroligt! Hoppas den lille och ni alla hade en fin dag trots den tuffa sits ni lever i....
    mariab

    SvaraRadera
  9. Detta går rakt in i hjärtat!
    Underbart vackert <3, ett fint minne

    Får man fråga var de tryckt tyget?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart fint! Julian kommer aldrig att glömma

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar present! Går rakt in i hjärtat på en! Hoppas ni hade en fin dag trots att det säkert vari en väldigt jobbig dag också! Kram Michelle

    SvaraRadera
  12. Tårarna rinner här hemma med! Vilken underbar present och ett mjukt/varmt och tröstande minne för livet för Julian.
    Det var nog den mest kärleksfulla present jag hört talas om faktiskt.
    (inget ont om vad ni andra gett. Ni finns ju där för honom t ex.)

    SvaraRadera
  13. Det är min mamma som gjort täcket och hon sa att hon tryckt bilderna hemma. Riktigt hur hon gjorde kan jag inte säga nu men jag kan ta reda på det. Jag vet att hon framkallade bilderna och köpte någon form av färg och gjorde det själv. Det går givetvis även att beställa via ett tryckeri. Om du vill kan jag ta reda på hur hon gjort det och ge dig ett svar via mejl. Kontakta mig i så fall på m_janstad@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Det var det vackraste, finaste och mest fantastiska lapptäcke jag någonsin sett. Vilken present! Började också gråta när jag såg det.

    Kram Tina

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar present! <3

    SvaraRadera
  16. Åååååå vilken fantastiskt fin present !!!!! Vilket minne för lille Lulle. Hoppas ni hade en fin dag trots allt <3

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar present!

    SvaraRadera
  18. Åh vilket fint täcke/filt! Den kommer värma Julian gott och ha kvar det fina minnet av hans älskade mamma. Vilken underbar present! Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  19. Verkligen jättefint, ett tips är att Panduro har material till att föra över bilder till tyg! Har själv gjort en kudde och det är verkligen super enkelt det enda som behövdes var en skrivare...

    SvaraRadera
  20. Vilken present! Fantastiskt fint gjort,nu kan han gosa med mamma när han vill:)

    SvaraRadera
  21. Fantastiskt underbart. Vilken ide,vilken fantastisk väninna/mamma till henne, vilket jobb, vilken gåva till Lulle, "livspresent" som nån sa.
    Det är svårt att inte bli rörd när man ser fina Sophie och så får "höra" kommentaren om "min mamma".
    Nu kommer han aldrig att glömma, sin mamma!

    SvaraRadera
  22. Åh, vilket otroligt fint minne att få när mamma e där "huppe" bland molnen ❤

    SvaraRadera
  23. Stortjuter, vilken fantastisk fin present <3 Mitt i all sorg så strålar den starkaste kärleken <3. Jag tänker på er ofta, känner er inte men beundrar er alla för er enorma styrka, sammanhållning och förmågan att se det ljusa i tillvaron. Stort! Lulle kommer att bli en fantastisk person, lik sin mamma och pappa! Kärlek till er

    SvaraRadera
  24. Min dator har varit nere ett par dagar, så fort jag fick den fixad är jag innte och tittar till er....åhh, vilken present!! Tårarna bara kom, det var bland det vackraste jag sett....och vilket minne för lille Julian....vilket härligt kalas ni verkade ha..underbart!! Följer er via bloggen och skickar de varmaste kramar till er alla

    SvaraRadera