måndag 20 februari 2012

Oh happy day!

Anonym skrev: Tänkte samma sak som Ina! Hur fan är man funtad när man tar med sin kräksjuka dotter till en restaurang? Det smittar som en löpeld och det är ego-människor som er som inte kan sitta hemma som gör att sjukdomen sprids. Hoppas ni blir sjuka, så ni får känna av hur det är och hur de ni smittat ner har det! på Lugnt och skönt

Oj vad arga ni blev nu.
Vet ni? Vi är inte sjuka. Inte jag. Inte Henrik. Inte Keilas lilla kusin Venna eller hennes mamma, eller Keilas kusiner son hon träffade i lördags. Eller någon annan vi träffat på.

Keila är åksjuk. Hon kräktes två gånger i lördags, en gång i bilen på väg till sin kusins kalas och en gång på väg hem. Däremellan åt hon, lekte och busade som vanligt.
Som jag skrev kräktes hon inte upp kvällsmaten i heller. Hon har kräkts innan när vi åkt bil men har mått mycket bättre när hon fått mat eller stannat bilen så att hon fått frisk luft.

Tyvärr har hon ärvt detta efter sin mamma, jag spydde som jag vet inte vad så fort de satte mig i en bil när jag var liten. Och mina kollegor brukar skoja att jag nog är den enda flygvärdinnan de känner som är åksjuk. Haha!
Jag blir så dålig när det är riktigt blåsigt. Men det har blivit bättre sedan jag började flyga. Det här är också en anledning till att jag alltid är den som kör bilen. Ifall jag åker kan det gå åt helvete.

Och så vitt jag vet får åksjuka barn gå på restaurang. Så länge de inte åker bil där inne, hehe.
Men tack ändå för infon kära läsare. Ska jag vara helt ärlig trodde jag inte kräksjuka smittades efter utan bara innan. Ett dygn efter att hon kräktes gick vi och åt sen lunch. Men ingen på Vapiano ska vara orlig. Åksjuka smittar inte.
Nu ska vi gå en runda på Malmö museum. Vi tar vagnen dit, inte bilen ;-)

Idag passar vi Venna.
Tjejerna har på sig likadana klänningar som de fått av Essie.

10 kommentarer:

  1. Ah vad trist om hon är det. Min son är så Satans åksjuk. så synd om han.
    Han kan ibland kräka i bilen på väg till dagis och då vill dom inte ha han där. Men han behåller ju maten och drickan och är som vanligt efter åkturen Trist som fan men men. Nu vet dom om det så och ingen har ju blivit smittad av hans spyor :D
    Tack för en trevlig och ärlig blogg.
    Från Lina långt ut i skogen.

    SvaraRadera
  2. usch åksjukan är så tråkig! Jag tror minsann vår lilltjej också ärvt det efter mig. Hon är inte alls glad i bilen men får hon se ut så blir hon hur lugn som helst. Hade jag varit uppfinnar-jocke hade jag velat ha en bilstol som var hög, så barnen kan se ut. Men jag antar att det inte är så trafiksäkert(då hade de väl funnits?) Så ja stackarna får sitta och stirra rakt in i sätet och må kass..:(

    SvaraRadera
  3. Vilka söta klänningar. Jobbigt att vara så där åksjuk.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med prettomänniskor som alltid ska klaga.. Keep going =)

    SvaraRadera
  5. Arg blev jag inte, pretto är jag inte heller. Men "Keila har åkt på kräksjukan för andra gången detta året" tolkar jag inte som åksjuka. Hur ska jag veta det? Och precis som jag misstänkte visste inte Danni att kräksjuka smittar 48 timmar efter sista kräkningen. Som jag skrev så är det de reglerna som gäller på fks, det gäller även om någon i familjen är kräksjuk, och vill man vara snäll mot sin omgivning(och det vill man ju) så håller man sig hemma de 48 timmarna.
    Tråkigt att hon är åksjuk, jag lider själv av det och är även en av dem som sitter med en påse i högsta hugg när jag flyger. Trodde jag var ensam om det ;-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Haha, fan vad dåligt att du inte hittat en restaurang där barnen får åka omkring i bil! Fick en väldigt rolig i bild i mitt huvud där Keila och Vendela kör omkring i en sån liten batteridriven bil på en fin restaurang där du och Alex sitter med vars ett glas vin och myser.

    SvaraRadera
  7. amen, vad söta dom är! Fina klänningar!

    SvaraRadera
  8. Jag var sjukt åksjuk som liten, du vet på 70-talet när man kanade omkring utan bälte och föräldrarna rökte i bilen :P
    Jag är fortfarande åksjuk fast nu har jag bälte och inga rökande föräldrar som tur är :-)

    SvaraRadera
  9. jag har alltid velat bli flygvärdinna men är ibland åksjuk,så jag har tänkt att det är ju ingen bra idé då. Men nu när jag läst ditt inlägg så tänker jag att det kanske inte är helt omöjligt!

    SvaraRadera