torsdag 2 februari 2012

Es tut mir leid

Det är trist att behöva lämna Stuttgart, jag älskar den här staden. Den är så lagom. Düsseldorf är alldeles för utspritt och nybyggt. Här hittar man små pittoreska torg och gamla Bier-Stubes i små söta korsvirkeshus.
Me like!

Jag steg upp vid nio, vaknade av mig själv i jättesängen-Allan och duschade innan jag mötte upp besättningen för en god hotellfrukost. Sen har jag varit ute på stan hela dagen. Snoret har fryst i näsan så kallt det är här men det har varit så skönt med iskall frisk luft och massor av shopping...

En galleria med antikvitetaffärer.

En sådan skulle man haft ;-)

Lunchen intogs på ett nyöppnat kafé och brevid mig hamnade en söt japanska som jag snackade bort en timme med. Vi snackade engelska alltså, min japanska är lite ringrostig.

Jag letade hur länge som helst efter Jacadi. En barnfavorit. I Düsseldorf var den mycket lättare att hitta.

Found it!
Eberhardstrasse 31.

Keila fick ett par helt fantastiskt söta skor med rosett bak och fram i finaste skinn. Ljusrosa såklart.
Det ligger mer i påsen som ni får se sen...

Också kunde jag ju inte låta bli att gå in här...

Är det REA så är det...

Jag provade lite puderrosa på Zara. Längtar till våren.
Men jag handlade inget åt mig själv.
Där snålar jag alltid.

7 kommentarer:

  1. Gud vilka små helt underbara små prinsess skor�� hade med velat ha.

    SvaraRadera
  2. Ooo ja älskar skorna!!! Kan du inte köpa till Emilia med? Hahahah!!! Pusspuss

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka söta små kackor! :) Kommer passa perfekt på lilla söta Keila!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Puderrosa är min absoluta favoritfärg!! Du får shoppa lite nästa gång. Galet söta skor till Keila :-)

    SvaraRadera
  5. Å vad jag saknar de franska barnkläderna. Även om vi har Petit Bateau här i Trento så slår det ju inte att gå och mysa på barnavdelningen på galleries la fayette... Ahh, saknar Frankrike överhuvudtaget. Stannar du aldrig i Paris? Du har förresten fått mig att vilja bli flygvärdinna... Det verkar vara toppen med oregelbunda arbetstider, trevliga kollegor, hotellnätter, långa ledigheter och långa arbetspass. Kan jag inte få jobba dina pass när du har semester i sommar?? ;) Kramar till er!!

    SvaraRadera
  6. Grattis till att ha hittat de perfekta skorna:-))
    Älskar färgen och de fina rosettdetaljerna.

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, oj, vilka underbara skor!!

    SvaraRadera